|
|
|
|---|---|
|
Har fått fel på generatorn på min X5:a (vattenkyld), och har hittat generator till mkt bra pris på Ebay Tyskland ! Den säljs som ny del, men är väl antagligen en renoverad och förhoppningsvis kontrollerad ! Tyckte att priset (2400:-inkl frakt) var väldigt bra jämfört med nypris, och det är c:a 2000:- billigare än en renoverad här i Sverige ! Vad är det som går sönder i dessa generatorer ? Är det regulatorn eller diodbryggan ?? Såg att det även går att köpa lösa delar till bra priser som inte går att köpa orginal ! Har även en E38 ( 740-97 ) som startmotorn "glappar"på,och dom går också att köpa till "kalaspris" ( 600:- inkl frakt) Är det nån som har erfarenhet av att köpa dessa delar som inte är BMW orginaldelar ??? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Generatorn lär vara originaldel eftersom Bosch är npg den enda tillverkaren av dessa vattenkylda. Polaren slutade renovera dessa med lösa delar då dioderna inte höll måttet utan gick sönder igen. Och en massa reklamationskrångel. Dock finns det ytbytes som jag köpte av honom för typ 5500 som jag monterad ei förbyggande syfte. Startmotorer har jag köpta både från UK och Tyskland för under 1000lappen är förmodligen tillverkade i kina, både till 316 och 540 funkar UA. 3141 spänn här tex. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Köpte startmotor till min BMW 323 E36 för många år sedan från Tyskland och jag skulle inte tveka att göra det igjen. Fick hem startmotorn för 7ookr och den funkade klockrent i dom 5000 mil som jag hade bilen efter bytet. Jag köpte från denna handlarn Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.