|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 3.0 -71 som har stått några år utomhus i väntan på renovering men nu måste jag bestämma om jag ska fixa det eller sälja den som delar . tekniskt fungerar allt men underredet måste rostlaga på en del ställen så min fråga är att finns det marknad för delar för denna modell så det inte blir massa delar kvar som inte går att sälja. | |
|
Försök sälj hela bilen som den är först. Sätt ett realistiskt pris. |
|
|
I all bilskrotningsverksamhet "blir det en massa delar över som inte går att sälja". Men det finns ju återvinningscentraler så det problemet är väl inte så stort!? Det finna ganska många E3-bilar stående i sveriges avlånga land så prissättningen på delar får vara åt det låga hållet om man måste bli av med dem snabbt. Eller också får man ha tålamod och se försäljningen som ett långsiktigt projekt. Runt år 2000 köpte jag en 2500 -72 och en 3,0Si -75 som stått ett tag för att ha som reservdelar till min egen 3.0S -72. Ingen av bilarna gav jag över 1000 kr för. Nu har jag sålt min 3.0 och jag skulle tro att 90% av alla begagnade delar kommer att åka direkt till återvinningscentralen eftersom jag inte vill ha dessa liggande i många år framöver i hopp att kunna sälja dem. Hittills har jag åkt iväg med två fullastade släpvagnar och en till är på väg att fyllas! Per L |
|
| Tack för den mycket "realistiska" inlägget Per , jag hade nämligen en 750 -95 och försökte sälja den som repobjekt (defekt topplockspackning + hjullager fram och fick som högsta bud 7000 kr, har sålt den i delar och fått hittills ihop det dubbla och har en del delar kvar att sälja så därför skickade jag frågan och utanför sverige så ligger priserna från 2000 och uppåt för renoverade 3.0 ,, well nu har jag lite att tänka på | |
| Man tjänar mer på delar men det kostar ibland att lagerföra dem och alla vet inte vad man ska göra med liket. | |
| Vad är ett realistiskt värde för ett sådant här objekt? | |
| Tror det är svårt att få över 1000-1500 för ett rent objekt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.