AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.571

Varning för vägpirater!

Sida 2 av 2
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Maria, han kanske var skum men vad var det för konstigt att han hade hyrbil, det är väl det vanligaste om man ska till flyget?
Maria Mårdh
En kompis till mig blev tillfrågad på samma ställe här i stan för ett halvår sedan och då hade han sagt samma sak till honom oxå, så tydligen har han hållit på ett tag nu ....
Crusty
Det e lite tråkigt när det blir så här.
Som jag skrev i mitt första inlägg troode jag först att det hade skett en olycka, o vad jag vet är man väl skyldig att stanna vid en eventuell olycka om det är så att folk behöver hjälp!
Men efter detta så e jag inte så sugen på att stanna o hjälpa längre.
Jo, naturligt vis om jag ser att där sitter någon i en kvaddad bil, men inte om det bara rusar ut en gubbe mitt i vägen!
Tyvärr!

///Crusty
Det där låter nästan som saker som händer i cenraleuropa. Men där handlar det mest om carjacking. Mest ryska maffian som kör liknande grejer med olyckor eller låtsas vara poliskontroll. Hörde att i Polen har polisen upmanat att inte stanna för poliskontroll om inte bilen har polismarkering ( inga civilare alltså) och polisen har uniform. Hörde samma rykten om ryska pirater från Baltikum, Tyskland och Belgien

Tomas
Da
85
Daddan
518i -85
Då var det inte bara jag som såg de där Zigenarna som försöker sälja skit. Var påväg till Göteborg från Stockholm den 25/7 och stannade på ett värdshus i Gränna. Några Zigenare i en utländskreggad Fiat ville sälja 18k guldringar och klockor till bensin. 200:-.

Blev inte lite misstänksam när man ser att de är precis över hela parkeringen och försöker. Fick stänga bildörren så hon precis hann dra ut sin äckliga arm, för vi tappade aptiten och drog. Kärringen gav sig inte.

Undrar varför Zigenare får dåligt rykte...

/David
Råkade också ut för en italienare som hade haft visning på NK. (med hyrbil)
Hände utanför BMW i solna början på juni.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jag blev förra året på en Jetmack tillfrågad av en fint klädd italiensk herre om jag ville köpa kläder som blivit över från en mässa ha varit på i stan, han var på väg till Arlanda för att flyga hem. Nej tack sa jag.Bilen en röd Golf var italienreggad så jag trodde inte på det snacket.Och nån mässa hade det inte varit.
Likaså blev jag för nått år sedan erbjuden att köpa studiohögtalare för en spottstyver av ett par 08-ttor i en van på en parkering i Kumla, de var visst rikskändisar kom det fram senare i pressen.
Snyggt skal med skräp invändigt.Ett litet samtal till Länsman resulterade det i.Greps visst i Ö-o några dagar senare.

MVH
Hasso
Tjena!

På tal om skumma människor... Nu ska ni få höra vad som hände mig och min granne för några veckor sen...

Min grannes mor hade köpt en ny Peugout 206 och skulle då sälja sin 205:a från 1990. Tro det eller ej men 205:an är rätt fin för att vara det den e =) bara 10000mil, fullservad, etc. Bara att polera så lär den få lite glans... Men till saken. De hade annonserat en del men inte fått många svar. Någon som nästan köpte den etc. Den e förmodligen rätt svårsåld. De ville ha 10000:- för den och kunde tänka sig gå ned till 7-8000:- Kankse låter dyrt för en sketen fransos, men det e en bil som rullar bra. =) Min granne hittade tillslut en annons där det stod: Bilar köpes, köper alla bilar. Han ringde upp och killen på andra linjen verkade intresserad. Den bestämmde en till och jag följde med honom till Kista. Jag frågade va det var för ngn som ville köpa bilen. Tydligen någon utlänning och han verkade tydligen lite halvskum. Det var därför jag skulle hänga med. Min granne hade ringt tidigare på dagen och killen på andra sidan svamlade ngt om hur mycket klockan var etc... Han kanske bara var trött... Vem vet. Nåväl! När vi kom fram ringde vi upp honom. -Jag kommer och möter er på min motorcykel sägar han i luren. Vi väntar men ser ingen motorcykel, då det tillslut dyker upp en moped (scooter) med en snorunge på 15 år. Tja, jag e Isak, bryter grabben på svensk-utlänska. Vi åker efter honom till en parkering där han bor och han börjar kolla bilen. Det enda han gör är att han startar den och varvar motorn. Jag sa, du kan väl ta en provtur eller så kör vi... Nä, det e för varmt påstår han. Ummm tänker jag, hur testar man då en bil??? Han påstår att det låter skumt från motorn och klagar lite över bilen. Men motorn går perfekt och den klara besiktningen utan problem. Han frågar: Hur mycke ska du har för den då? Min granne menar att han kan komma med ett bud eftersom det var han som la ut annonsen. Nej men säg du menar utlänningen. 9000:- Säger min granne. Nej nej nej, menar snorungen. Du får 2500:- här och nu. Ehhh, säger jag.... Då får du ju en rosthög. Denna har ju inte en ros ens. Min granne menar att han kan gå ned till 7000 men sen e det stop. Nej nej, ni får 3000:- och så tar jag bilen nu! ÖÖöööö Och hur skulle vi kunna ta oss hem då???? Här har man åkt 5mil. Det lär ju kosta 3papp att åka hem kommunalt... Nej, 7000 annars får det va. Vi hade ju inte ens vinterdäcken med oss så vi skulle ju va tungna att ta oss dit med 2 bilar om vi skulle kunna komma hem också. Då kommer hans päron. Han babblar ngt och säger till pappan lyssna på skrotbilen. Hans pappa menar att bilen verkar fin men suckar och mamman verkar helt drogad. Efter lite tjafs börjar killen prata om tidigare affärer. Jag sålde en Mondeo från 94:a fullutrustad 12000mil toppskick för 30papp. DÅ VA DU MIG EN KLANTIG JÄVEL! tänkte jag. Och en ännu sämre lögnare! Vi bestämmde oss för att dra då snorungen va helt oseriös... Nej nej VÄNTA! Ni måste ju köpa något av mig nu när ni e här. Han sprang därifrån och jag sa: Vi drar killen e ju helt miffo! När vi satte oss i bilen kom skiten tillbaks men en massa Calvin Klein t-shirts, peak performance etc. Dessa ska ni köpa! Ni får 10st för 200spänn! De kostar 1000kr st i affären! ÖÖÖÖÖÖ sa jag. E dom beggade eller! HIEHIHEHÖHLÖÖPHÖHHÖ DU E ROLIG DU hävde han ur sig. Stulna som fan tänker man ju. Vi drog därifrån illa kvickt. Härdann efter åker jag inte till Kista igen. Och no offence eller hard feelings men jag fick en liten annan inställning till kista och att sälja bilar där. Vi kom fram till att man kanske gör affärer på det sättet där han kom ifrån men inte i Sverige. FY fan säger jag. Det e så trist när sådannt händer, och 10 mil plus 3timmar bortkastat!

Ha det gott folk!

Mvh Tobbe
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag åker aldrig några längre sträckor för att visa en bil jag tänker sälja. Är köparen intresserad får han bemöda sig komma och titta på den. Har gjort vissa undantag från detta men köparen ska då verka mycket seriös.
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
En kompis skulle sälja sin BMW 318 E30 och kom överens om att möta killen på en mack i närheten och det är ju ok tyckte han.
När han kommer dit så träffar han köparen som ringt dit en Fiat samtidigt.
Sen börjar han jämföra bilarna och ska ha nån sorts auktion mellan dem!!!

fyrhjulsdrift är roligast!
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Tobias: Ha ha var med om ungefär samma grej när jag var i 20 års åldern, fast i Skärholmen. Nu för tiden så säger jag att bilen är såld när någon "skum" figur ringer på en annons. Köpes annonser typ ovan beskrivet är alltid lika med bud typ 1/10 del av bilens värde.
tjena, det här är inte riktigt samma sak kanske, men jag var med om en rätt obehaglig grej för några veckor sedan...

Jag stod på Väpnargatan i Stockholm, det är en ganska liten och tom gata, jag väntade på att lapplisorna skulle dra från nybrogatan, så jag kunde parkera där igen.. : ) jag har stannat bakom en container då det kommer en vinröd vålvå med 5st ...."nysvenskar" i som som stannar brevid (blockar mig) killen i pass.sätet frågar om jag vill sälja M3an och vad den är värd..

Alla i bilen stirrar på mig,jag känner obehag, lägger i backen för att va redo om de hoppar ut, och svarar att; det är ingen M3a, den är bara stylad så, det är egentligen en 316 och att jag köpte den för 43 eller 44 tusen eller nåt sånt...alla i vålvån tittar på varandra, och pratar på ett främmande språk, sen säger de; skit i det då, fi*ta och gasar därifrån....

UNDRAR vad som hänt om jag sagt; jajamen, en M3 från -98 i toppskick ??....Brrr, tur att man inte är ärlig i alla situationer..( dum, dvs..)

Det var iaf ganska obehagligt, nån som varit med om nåt liknade, typ försök till carjacking eller dyl ???

MVH

Philip
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Smart agerat Philip! Sånt där är riktigt otäckt tycker jag...

Ps.
Hoppas alla tänker till lite innan inlägg i denna tråd så att det inte slutar med enbart pajkastning a la "nysvenskar", och att det i istället handlar om just skumma bilaffärer. Hoppas alla förstår vad jag menar :)

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
Anders S :Det kunde precis lika gärna varit "svennar", men i det här specifika fallet var det inte det...det hade inget att göra med etniska motsättningar, hoppas alla förstår det.. MVH

Philip
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Philip!
Jag såg samma trevliga gäng i förrgår, parkerade på Birger Jarlsgatan runt 21 tiden, jag stod vid rödljus och dom satt och glodde på min bil och mig i 2 minuter och ropade nått som jag inte hörde, jävligt läskiga typer!
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
...Anders S;...nu er det et faktum i henhold til rigspolitiet i Danmark og Norge at de såkaldte vejpirater (vägpirater) hovedsaglig er på "gennemrejse" fra Øst Europa. I tillæg er det et faktum at mange kriminelle nydansker(DK)/innvandrere (N)...(nysvenskar) er repræsenteret blandt vejpiraterne.

...dette udelukker naturligvis ikke at "vi" alle kan forsøge at skabe os en karriere som vejpirater, men således er det ikke...endnu !

V-max
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.