AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.572

Varning för vägpirater!

Sida 1 av 2
Crusty
Tja! En lite otrevlig incident hände mig för några dagar sedan!!
Jag körde längs E6:an o där ser jag en utländskreggad bil stå vid väg kanten o framför den såg jag en annan bil snett framför.
Det kommer en gubbe springandes ut i vägen med viftande armar.
Jag stannar för att jag tror det skett en olycka o tänkte hjälpa.
Gubben kommer frammspringandes till min bil o slänger in två enorma guldringar o påstår att han var från Jugoslavien o hade fått soppa torsk.
Han ville byta sina enorma ringar mot kontanter, tyckte inte då att det såg ut som riktiga guldringar!
Sorry, sa jag: I have not cash!! o visade honom att jag inte hade det! Då blev han lite grinig o ville låna min telefon, jag kännde på mig att nått inte stämmde o la i ettans växel o drog därifrån!
Berättade vad som inträffat för mina bekanta o dom bara skrattade!
Några dagar senare kommer svärfar med en tidning där det stod om dessa vägpirater, o han undrade om det inte var dessa jag råkat ut för!
jo, visst var det så!!
jaja, ville bara varna alla kära BMW fantaster om detta!!

Ha en nice helg!!

///Crusty
Har varit med om detta nyligen (dock inte i BMW:n). Jag går bara och helt plötsligt skriker en dam åt mig o visar sin guldring på 18k (yeah right! ;) som hon vill sälja för 200 kr! =) LOL!

/Manray/
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
det packet har jag oxo råkar ut för i helgen

Va fasen, det var någon idiot som stormade mot mig också på en parkering med en lapp "jag vill ha pengar" typ på något utländskt språk.

Gasa ifrån så var det löst.
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Senaste veckan har jag råkat ut för zigenar tanten med 18 k ringar:-)för 200 spänn och en snubbe som ville sälja en klocka för 500.- Tanten var riktigt enträgen, hon gav sig aldrig. Sänkte priset till 100.- Please mister! Jag kunde inte hålla mig för skratt åt stollan.

Mr C
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
Samma sak hände mig förra veckan vid Helsingborg på en mindre väg, två bilar stod parkerade med tyska export skyltar och en gubbe sprang ut mitt i vägen och försökte stoppa mig men flyttade sig fort när han fick heljus och hörde två nerväxlingar...

Vilka dårar det finns fattar inte ens att någon kan stanna dom såg minst sagt skumma ut dessutom.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Japps gasa och (kanske) styra undan är det ända så gäller.

Detta är bara början. För något år sedan berättade några bekanta om en liknande händelse här ligger det dock en människa på vägen och ser ut att ha blivit påkörd. Dom väjar för människan som ligger i gatan och stannar för att gå ut och se vad som har hänt. Innan dom öppnar dörren ser dom (turligt nog) att killen som ligger reser sig samt att 2 gubbar till spring upp på vägen från sidan. Inte kul men som tur är hann dom iväg innan dom kom fram till bilen. Detta var inte i sverige men man anar ju vad som håller på att hända.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Trist den dag när det verkligen har hänt en olycka.
Vargen kommer...
Sån´t löst folk borde plockas bort från vägarna!

/Kristian
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Crusty: Fick du med dig guldringarna som han kastade in i bilen innan du drog därifrån? ;)

roadZter
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
nä ifrån landet

ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
mässingsringarna menar du ;))

Råkade ut för dom på Barkaby i helgen, kom fram en kärring med en guldring som hon skulle proppsa på mig. Fattade inte vad ett nej betydde utan tjatade som f-n. Till slut sa hon att jag kunde få den. Då sa jag att jag vill ändå inte ha den, släng den väl. Då gick hon. Pack.....

/Bimmerman

Länk

Sponsorer Phatmobil Projekt:
Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt
Ha nu minns jag oxå en händelse för ca 2 år sedan, när en utländsk kille i 35-40års åldern kommer in på verkstan och vill köpa en billig bil.. Jag hade då en Ascona c 1,6s som åka till jobbet bil, så jag tänkte javisst till rätt pris kan jag ju sälja den, men jag ändrade mig fort när han drog upp en guldkedja som betalningsmedel...
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
...det der virkelig er interessant er at opportunisterne har vært i Skandinavien i mange år hvor de forsøger at sælge så kaldet guldsmykker til tilfældige "etniske" dansker, svensker og nordmænd. Dette må derfor være en indbringende virksomhed...og jeg tror ikke det er tilfældig at de er i Skandinavien. Måske er det på tide at vi ser på verden med nye realistiske "briller" ? Verden udenfor Skandinavien er hård, brutal, hensynsløs....og folk har indrettet sig derefter....bare ikke her i Skandinavien. Det har indtil nu ikke vært nødvendig !

V-max
An
291
Antiloop
E38 728iA
De stod på rv 16 mellan Dalby o Lund häromdagen. Skulle dock inte tro att jag stannar när en tjock zigenare springer ut på vägen och viftar. Dessutom var det två bilar och minst 8 personer, hade de verkligen haft något problem hade de nog kunnat lösa det utan min hjälp.... Gasa va det ja...

BMWCS #04759
BMWCS Syd
KAK
st
88
stene
530i 88a (e34)
samma här. kom precis hem från tyskland o skulle tanka på första bästa bensinstation i sverige. japps där kom dem! flera stycken med ringar o div accesoarer. det var bara låsa dörren o lungt o sansat köra därifrån. som tur är så är jag erfaren (läs har blivit blåst en gång)globetrotter o jag visste långt innan de han säga ett ord vad det var frågan om. tips: ta upp mobilen o låssas att ni ringer ett samtal då ska ni se hur fort dem försvinner.
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Träffade oxå på dessa "pirater" på en vägkrog på väg ner till malmö :) En yngre tjej kom fram och frågade om jag ville köpa en "guldring" eftersom de inte hade råd med bensin.

Ringhistorien råkade en kompis till mej ut för i Norrköping i veckan och tanten blev skitsur när han sa ifrån.

Mickegywer
Råkade ut för en mycket välklädd man som kom fram till mig då jag skulle köra ut från McDonalds mot Arlanda. Han hade två kartonger Armani kostymer och skjortor som 'blev över' vid en provkollektion till NK. Jag fick köpa 6 st. kostymer för 2000 SEK, men jag tackade nej.... kostymerna hade ändå fel färg... :-)

Anledningen till det fina priset var att om han behövde ta med sig allt tillbax till Italien så skulle han få betala så mycket extra i frakt....

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Maria Mårdh
Jag råkade oxå ut för denne väldigt snygge och välklädde kille. Han stoppade mig uppe vid A6 området här i Jönköping och frågade om jag ville köpa en snygg kostym (Armani tror jag det var), han sa samma till mig att det hade blivit några över från någon visning. "Köper du den så får du den för 800 kr för jag har brottom till flyget och ska till Italien".
Medan han pratade på så kollade jag på bilen han hade kläderna i, då såg jag att det var en hyrbil. Vilka typer det finns ....

Ja, det finns mycket underligt folk ute på gatorna.
Undrar om det 'bara' var frågan om försäljning av stöldgods eller om han hade fulare planer i baggaget...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.