|
|
|
|---|---|
|
Motorn knackar inget, går bra osv. Undviker kortkörning mm. Bilen står alltid i "varm"garage hemma ( 7+ och uppåt ). Min instruktionsbok är ju som sagt från okt/98, och många oljor idag uppfyller klassningarna. Jag vill ha det bästa helt enkelt till v8an, men är inte bra på oljor. Kollar hos levoil.de ( Länk ) Detta servicekit tänkte jag beställa iaf Länk Tips önskas! Vänligen Mattias | |
|
Jag har satsat på: Länk Den har bättre/senare klassningar i verkligheten/på dunken, än vad som anges på hemsidan - t ex är oljan klassad API SN och Porsche A40. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag kör på Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Servicekitet är utmärkt och prisvärt. Oljan som jag kört på de senaste åren och överträffär den BMW klassnings som krävs är. Spinner tyst och fint som en katt :) Länk Denna är också utmärkt och BMW klassad för M62TU. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Fasiken du har ju rätt Johan! Gick ut och kollade på dunken i garaget... :) Jag köpte här: Länk |
|
| Tack för svaren! :O) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.