AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.065

Bluetouthproblem på min nya X1:a

EA
22
EA
518i -84
518i -86
Hej
Nu har jag fått min X1:a, xDrive 20d. Den skulle vara utrustad med Bluetouth i det erbjudande jag fick. Samtidigt ville jag ha backkamera och var då tvungen att ta navigationssystem Business. När vi fyllde i tillbehörslistan kom det upp att radion bytes och lite annan information dock inget om att bluetouth skulle fösvinna. Så när jag gick igenom bilen med försöljaren och skulle koppla ihop mobilen med bilen gick det inte. Det fanns ingen bluetouth. Säljaren säger att det inte går att sätta in bluetouth i efterhand.
Är det någon smarting som vet hur man kan göra. Alla förslag tas emot.
Mvh Erik
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Men Bluetooth och navi går ju att kombinera. Är du säker på bilen inte har det?

Skriv dina sista 7 siffror i ditt chassinr här, så kan vi se på en utr lista om bilen har det eller ej.

Det är krångligt att eftermontera.
EA
22
EA
518i -84
518i -86
Hej
Jag hoppas du menar Identifieringsnummer. De sista 7 är VV33156.
Mvh Erik
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Ser inte ut att ha blåtand tyvärr.. Länk

Det går att lösa eftermontering av blåtand, även om det tyvärr är krångligt som Sim säger. Om du har beställt en bil med blåtand men fått en utan så borde dock återförsäljaren kunna lösa det åt dig.
EA: Din bil saknar blåtand. Säljaren glömde lägga till det tillvalet.

För att få blåtand tillsammans med Navigation Business krävs att "Navigationspaket Business" väljs. Väljs tillvalet "Navigation Business" går det bara att kryssa i USB-ljudinterface. Så är det i bilkonfiguratorn på BMWs hemsida.
Då bilen har USB-audiointerface finns det, enligt BMWs datorsystem, ingen eftermonteringssats för blåtand.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Chris87>> Går det inte att göra ungefär enligt guiden som är beskriven i denna tråden? Länk
Riktigt klantigt av säljaren att missa detta tycker jag baserat på den berättelse du givit! Jag hade absolut klagat och försökt få till en lösning, numera är ju BT "standard" i någon av de grundpaket som finns på samtliga nya BMW.
Wiberg: Så går det garanterat att göra, men problemet är att BMW inte erbjuder något officiellt kablage för eftermontering utav enbart blåtand om bilen redan har USB.
Det är inte helt omöjligt att det går att ta kablaget från eftermonteringssatsen, för bilar utan USB, och nyttja enbart vissa delar, men det beror på vart Combox:en placeras vid eftermontering. Till exempel så placeras Combox/MULF2 under instrumentbrädan, ovanför handskfacket, vid eftermontering av blåtand i 3-serien (E9x), och inte i bagaget som vid fabriksmontering.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Chris87>> Aha ok. Ska inte förstöra tråden med mina följdfrågor om det.. :) Tack för info.

Kanske kan vara skönt att veta att det åtminstone finns en "fullösning". Hoppas att det löser sig utan att den ska behöva användas.
Le
356
LeMans Blå
M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå
Porsche 911 Carrera S Cab -20
Polestar 2 -23
Volkswagen Caddy -17
Volkswagen eGolf -19
Kan detta vara en lösning?
HFBM04
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.