|
|
|
|---|---|
| Hej, är ute efter några feta fälgar till min 335:a , skulle beställa en uppsättning svarta bbs lm 20" med 10" breda bak , med 275/30 däck bak ,men gubben sa till mig att de (kan) skrapa i , han var inte riktigt säker , någon som vet vad man kan ha som max utan att de skrapar i ? tacksam för svar | |
|
Det beror på vad du har for ET. Jag har 275:or bak på min e93:a på 10" fälgar BMW CS #5206 |
|
|
Länk BMW CS #5206 |
|
| Et ska ju vara 34 på min , på dom fälgarna jag kollade på var et 42 bak , | |
|
275 är inga som helst problem om du har rätt et på fälgarna :) Du har inte funderat på att köpa smalare däck och få ut fälgarna längre ut mot skärmkanten istället? |
|
| jaså, men om de hade skrapat i kan man bara skaffa spacer ? vilken dimension och bredd på fälgar tycker du passar bäst på en e90 ? vill ju att de fyller upp hjulhusen helt och att de ser snyggt ut, | |
|
Bak 10x19" et runt 35 med 265/30 Fram 9x19" et runt 30 med 235/35 Kör du 18" kan fälgarna vara 0,5" bredare med samma däck. Hur mycket ska du sänka?? |
|
| Okej , jag har faktiskt inte tänkt sänka bilen på närmsta tiden , men De kanske händer någon gång framöver , hade 19" m6 fälgar innan med 245/35 bak och 235/35 fram och tyckte att dom kunde varit lite större , dock var det 8" runt om | |
|
Någon som vet hur mycket man kan öka bredden max bak om man utgår från std dimension (225/45-17 på 8" fälg) ? Gäller e91 LCI. Länk |
|
| Eller Vilken bredd och Et kör ni med ? (Utan att valsa) | |
|
Jag körde med 10,5x18" et33 och Vredestein Ultrac Sessanta 265/35 på min sänkta e92 PRE-LCI, det skrapade lite lite med folk i baksätet bara Länk Din e90 LCI kräver 8mm högre offset så du skulle alltså kunna köra samma med et41. Tänk på att däckbredden skiljer rätt mycket mellan olika leverantörer också, Continental har riktigt breda slitbanor t.ex |
|
| Gott, jag har tänk ha 19x9" med ET39 med 255/30 och 15mm spacers. När jag kollade på Länk så hamnar jag totalt 10mm längre in jämfört med din setup. Jag tror jag får minska spacern lite. | |
|
Ja det kommer nog ta i, mina däck var ju lite stretchade vilket hjälpte en hel del. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.