|
|
|
|---|---|
|
Detta är väll inget nytt för oss på forumet: Länk Dock en varning för alla som funderar på att köpa billiga USA importer. Eller någon som redan har en i sitt garage. /Rikard | |
| Bra att det uppmärksammas. Bästa sättet att slå undan fötterna på dessa skojare är ju att alla vet om hur det går till. Finns det inga kunder att lura, finns det ingen marknad. | |
|
DN-artikel från TT: Länk |
|
|
Skrämmande siffror: "Förra året fanns 65 000 bilar i Sverige som importerats från USA. Totalt har de varit med om allvarliga incidenter i USA över 12 000 gånger, enligt företaget Carfax som säljer information om bilar." |
|
|
Det förvånar mig att mindre än 20% varit krockade enligt Carfax. Känns lågt med tanke på att nästan varenda bil man googlar chassinumret på har varit smälld när den importerats USA-Baltikum-Sverige. ------- //Lövet |
|
|
Lövet: Långt ifrån alla USA-importerade bilar har tagit vägen via Baltikum... MVH Christofer |
|
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Volkswagen eGolf -19 |
Ja det finns nog många "USA" bilar i Sverige som inte är krockade. Jag har en M3 E93 som jag hämtat själv i USA hemma i garaget och den har INTE varit med om någon olycka. Fördelen med USA bilar är att det är väldigt enkelt att undersöka om de har varit med om någon olycka. Men här hemma i Sverige kan den näst in till varit skrot och du har ingen aning om detta när du sedan köper den som nästa man. Så detta var en av anledningarna till att jag var i USA och hämtade min bil. Att den dessutom var billigare och att jag fick en trevlig semester när jag hämtade den var ju bara bonus. |
| Majoriteten av USA importer är ju trots allt just amerikanare mustang tex säljs ju inte i sverige | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.