|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har precis köpt en bmw 118D -06 som jag är väldigt nöjd med :) I motorutrymmet har jag dock hittat en lite box som ser ut som en "kcr" box som sitter uppsatt med buntband. På den tycker jag mig se att det står HPS, men när jag googlar på det så hittar jag ingenting om det. Är det någon som har en aning om vad detta är för något, eller om det är en trimbox så man kan läsa på om vad det isåfall ger? | |
| Släng upp en bild här på boxen. | |
|
Här är lite bilder på boxen Har nu hittat att det nog är en box köpt ifrån ebay. Verkar ha bytt namn till tdc-technologies. Va tror ni om det. tycker ni att jag bör ha kvar den? Vad säger bmw verkstaden om en sådan sitter i när man servar? den satt ju som sagt i när jag köpte utan att jag eller säljaren visste.. Länk Länk Hoppas att jag lyckats ladda upp bilderna rätt.. |
|
| Föresten. Det man ser på bilden när den sitter uppsatt är som en pil du verkar kunna ändra på med en skruvmejsel. sitter på 60 % just nu. Verkar gå att justera boxens effektivitet.. | |
|
Länk Den boxen du har? Länk Där kan du läsa lite |
|
|
Kanon! Där hade du den :) Tack Någon mer som använt sig av denna tidigare, och närmare bestämt om det går att skruva upp effekten genom "pilen" på boxen som idag står på ca 60? eller är det jag som är helt ute o cyklar med att den är ställbar? Vad säger bmw verkstaden med en sådan i vid kommande service? vet inte när den sattes i men senast servades den på mekonomen. |
|
| det är ju bara att ta bort den innan du ska in på verkstaden. | |
| Hart du kvar någon maskinförsäkring på bilen? | |
| Tveksamt då det är en -06 | |
| En verkstad ska inte säga något om något sånt. Det är ju din bil, du får göra vad du vill. | |
|
Hej Varför inte ringa han du Köpt bilen av och fråga? Mvh |
|
|
OK tack :) Anledningen till att jag inte "orkar" ringa runt är att den är köpt hos en bilhandlar och vet inte vem av dem tidigare som satt i den. Men har ju hittat chiptillverkaren igenom denna tråd :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.