|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Forumet! Jag är på jakt efter en lätt begagnad F11 535d av passande årsmodell. Har idag en E61 535d -06 som jag är mycket nöjd med, men skulle vilja byta upp mig till den nyare modellen i hyffsad närtid. Utbudet tycker jag börjar bli bättre, men tycker prisbilden är aningen spretig faktiskt. Har inget jättebehov av X-Drive så det är inget krav, tycker också att dessa verkar vara minst 50-100' kr upp i jämförelse med de vanliga. Dock känns Navigation och Panoramatak som något man gärna vill ha med... Finns en fin på Novation i Uppsala, men är den i dyraste laget?: Länk Vad är det som skiljer årsmodellerna -11 och -12 egentligen? Hade tänkt gå under 500' kr, men det är väl inte superheligt egentligen. Skulle gärna ta emot lite input och förslag från de som har bättre koll än mig på läget. Tack! /gustav | |
|
den ser jättefin ut och har bra spec, den ser dock ut vara försäljningsuppdrag då den ännu står som leasing på företaget som driver Ica Väst i Uppsala. Lämpligt är väl att lägga ett bud på den om du gillar den. Jag sålde i somras en importerad 535d F11 som gått cirka 2500 mil vill jag minnas men med flera options än denna, för 549 tkr, vilket jag eg tyckte var lite väl lågt. Men den var import och denna svensksåld så detta utpriset är nog inte jättehögt iaf för ett fint ex. /Anders |
|
|
Har för mig att just den bilen stod hos Novation som utställningsbil när jag hämtade min X3 där förra hösten... Gillar den skarpt, titansilver är så snyggt ihop med M-sport! Och just denna har riktigt bra spec. |
|
| Fin bil och trevlig spec! Men förra ägaren verkade gilla trottoarer - kolla ena fälgen! | |
| Sim; Och det på en bil med Parkassist!! | |
|
Du får isåfall be om nya fälgar tycker jag... /Anders |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Ang prisbilden så är det nog mest för att det finns så mycket utr som den är spretig. Utan M-sport är det ju -50 000 , dvs lika mycket som de kostade nytt. Adpative/Dynamic drive eller inte, ca 20 000 diff en årmodel , ca 20 000 Med utan vinterdäck, fälgar ? 20" sporthjulen kostar ju 30 000 minst. Så det blir ofta rätt stora pris diffar på dessa bilar. Har ju själv kollar lite då jag nyss annonserat min (530d) då jag råkade prova en panamera. Ler ännu :) |
|
Tack för respons. Jörgen, har sett din ute i någon omgång, ser väldigt fin ut och jag håller med om att utrustningsnivån är en stor förklaring till de stora skillnader i pirs som finns. Vad är det som dina 530d har som den länkade 535d inte har? Adaptive drive och Lane Cange Warning, vet knappt vad det är...? M-sport vill jag absolut ha. Har intalat mig själv att en 535d är det som gäller, men det är klart att en 530d i 9 fall av 10 kommer vara fullt dugligt. En annan sak, den länkade borde ha 3 års vagnskadegaranti då den är svensksåld, eller hur är det? Betyder väl att man kan köra halvförsäkrat till 14/12-13. Ingen stor grej men ändock. Har jag fel? /gustav |
|
|
GuOs: Exakt, du behöver bara halvförsäkring till det datumet då vagnskadegarantin går ut (försäkringen går du automatiskt över till en helförsäkring i de fleta fall). Personligen tycker jag att bilarna med xDrive är övervärderade (gäller både 535 och 530) jämfört med de vanliga bilarna. M-sportbilarna håller också sitt värde bra. Jag tycker att bilen i Uppsala är ca 20 000 kr för dyr. Men fint utrustad, svensksåld och silver/svart är en säker färgkombo (även om jag personligen tycker den är något tråkig). Lycka till! |
|
| Stephan735i: Parkassist undviker inte alltid trottoarkanterna. Faktum är att parkassist kan backa på trottoarkanten beroende på hur nära trottoaren bakom- och framförvarande bilar parkerat. | |
| GuOs du har PM! | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Hej GuOs Adaptive Drive: Länk Lane Change är grymt. Länk När det ligger en bil i döda vinkel, lyser det i bakspegeln, samt om man försöker svänga, så vibrerar ratten och det tar emot. Rätt coolt, och säkert. Saker som min har som ej 535 har: P7A2A Innovation Package II S223A Electronic Damper Control (EDC) S229A Dynamic Drive S2TBA Sport automatic transmission S2VAA Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive" S316A automatic trunk lid mechanism S322A Comfort access S323A Soft-Close-Automatic doors S3MCA Indiv. roof rail high-gloss Shadow Line S418A Luggage compartment package S423A Floor mats, velours S430A Interior/outside mirror with auto dip S441A Smoker package S496A Seat heating, rear S4CEA Fine woodgrain vers., Fineline anthrac. S4UYA Ski and snowboard case S524A Adaptive Headlights S5AGA Lane-change warning S5DFA Active cruise control+Stop&Go function S612A BMW Assist S614A Internet, preparations S615A Expanded BMW Online Information S616A BMW Online S620A Voice control S633A Preparation, mobile phone, Business S676A HiFi speaker system S6AAA BMW TeleServices S6ABA Control for Teleservices S6FLA USB/Audio interface S6NFA Link, Music Player in mobile section S6VCA Control for Combox S7SPA Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth S851A Language version German S879A On-board vehicle literature German S8SCA Telematics access request,country-spec. S8THA SPEED LIMIT INFO Saker som 535an har som ej min har: S205A Automatic transmission S2PAA Lug bolt retainer S386A Roof railing S3ACA Trailer coupling S4MRA Interior strips, aluminum hexagon S5DPA Park Assistent S677A HiFi System Professional DSP S696A DVD changer S6S4A Language version Swedish S6UHA Traffic Information S704A M Sports suspension S842A Cold-climate version S850A dditional Export tank filling S877A Delete cross-pattern operation S885A On-board vehicle literature Swedish S896A Daytime driving light switch S8SMA Car ident. number visible from outside S8TGA Thiefproofing device Sedan ska man ju komma ihåg att vissa saker tar ut varandra, Min har ej S205A, för jag har paddar på ratten, dvs alt värre. Lika som S704A M-Sport suspension. Min har Dynamic och adaptive drive. Med 4 hjulstyrning och EDC... Vad än du gör, köp en M-sport bil. Som Acey säger, håller värdet mycket bättere. |
![]() 2.226 530d G31
och visst, du har rätt ang försäkningen, men lite som du säger. Mig kostar det 450 kr/mån med full+extra försäkning |
|
Det här med koder för tillbehör och tillval var ju aningen rörigt... Jörgen, vad kan man säga är bättre utrustat på 535'an? Är det ljudanläggningen? Vad betyder cold climate mm? /gustav |
|
![]() 2.226 530d G31
Jo, min har HIFI, och 535 har HIFI DSP, dvs bättre ljud. 535an har DVD changer, min har Hårddisk istället. 535an har dragkrok och Park Assistent. S877A Delete cross-pattern operation- Har jag löst på min, dvs inget emblem ibak :) Cold Climate: Länk |
|
Liten återkoppling. Efter lite vånda och velande fick jag tummen ur och slog till på den 535d som fanns på Novation. Den uppfyllde min kravlista med råge även om det såklart saknas lite lull-lull för att vara totalt fullmatad. Trevligt bemötande på Novation, kändes genuint och rätt måste jag säga för mig som inte byter bil 3-4 ggr per år som många andra verkar anamma. :-) Priset blev en skaplig sudd under 500' kr vilket jag tycker är helt ok. Ska försöka få på dubbfritt på de kantstötta 19" som satt på för att kunna ordna nya fina 20" till sommaren. Tack alla för era inlägg. Btw, är det någon som är intresserad av en 535dA -06, 13800 mil, svensksåld och med följande spec som hör av er: S1CAA Selection of COP relevant vehicles S205A Automatic transmission S235A Towing hitch, detachable S2NPA BMW alloy wheel, M double spoke 135 S300A Emergency spare wheel S302A Alarm system S316A automatic trunk lid mechanism P337A M Sports package S339A Shadow-Line S386A Roof railing S402A Electric panoramic roof S428A Warning triangle and first aid kit S438A Fine wood trim S442A Cup holder S456A Comfort seat with memory S464A Ski bag S470A Isofix-System S493A Storage compartment package S494A Seat heating driver/passenger S496A Seat heating, rear S502A Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) S522A Xenon Light S609A Navigation system Professional S677A HiFi System Professional DSP S698A Area-Code 2 for DVD S704A M Sports suspension S710A M leather steering wheel S715A M Aerodynamics package S761A Individual sunshade glazing S775A Headlining anthracite S842A Cold-climate version S850A Additional Export tank filling S863A Retailer Directory Europe S877A Delete cross-pattern operation S885A On-board vehicle literature Swedish S896A Daytime driving light switch S8SAA Navigation access request,country-spec. S8SPA Control unit COP S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC S473A Armrest front S534A Automatic air conditioning S540A Cruise control S548A Kilometer-calibrated speedometer S785A White direction indicator lights S851A Language version Germ Idag sitter original 18 tums M-fälgar enligt spec ovan på, med Michelin MaxiIce dubbfria däck, gått 1 säsong. Sommarhjul består 20 tums M6 fälgar. Pga en påkörd grävling i somras så sitter det en ny M-sport stötfångare på fram, det var annat som böts också. Passade också på att lacka om huven pga stenskott. Arbetet utfört av proffslackerare, inga nyanser eller liknande syns. I höstas när services gjordes bytte jag också skivor+belägg fram, det var dyrt...Bak är det bytt året före. passade på att göra framvagns- och fyrhjulsinställning samtidigt. Den är nyservad. Tänkt pris, 150 000 kr. /gustav |
|
|
Stort grattis. Riktigt snygg. Jag kommer nog lägga ut mina original 20" BBS challenge r som rullat 100 mil. Jag ska tipsa en släkting om din 535d. |
|
|
Tackar Hellström. Bilen står kvar till senast veckan ut annars byter jag in den. Kan ordna fram bilder, men har precis bytt telefon med de gamla bilderna i... Ett riktigt aber var dock att kärran saknade blåtand, det har jag svårt att smälta men jag får klara mig utan det helt enkelt. Lyssnar aldrig på musik, mest radio så den vägen var det inga problem men telefonförbindelse hade varit bra... ja ja. Vad har ni F10/F11 ägare för tips om fälgar+däck till sommaren? Har snöat in på 373M med tillhörande däck i 20". Tycker dessa är supersnygga, precis svenskt "lagom" på en F11 med M-sport. Även 303 är fina, såg någon F10 med dessa som passade bra. Kom gärna med input på idéer som inköpsställen som funkar. Tack. /gustav |
|
|
Just det. Nu sitter det 351M på F11'an, rejält ofina i kanterna och får duga som vinterfälgar. Min idé är att smälla på odubbade vinterdäck på dessa. Antar att det är 8,5x19" som sitter på runt om. Lämpliga däckdimensioner borde vara 245x40x19"? /gustav |
|
|
Kan rekommendera fälgen 373m som jag hade på en F11 535d förra året. Väldigt snygg och det är en M fälg. Finns här Länk till bra pris med lågt pund. Kör vinterhjul nu på 351m hakka 7 och vill minnas det är den dimensionen du skrev. /Anders |
|
|
Guos: menar du attt nya bilen saknar bluetooth? 303 fälgen är läcker på f11. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.