AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.446

BMW E61 glasluckan öppnar sig under körning

sv
9
svartmes
523I Touring -05
Glasluckan öppnar sig när bilen är i gång .Jag går och stänger luckan och den öppnar sig samma sekund så kan jag få hålla på en fyra fem gånger och sen kan den vara stängd en hel dag och sen öppna sig nästa dag .
Och sen har jag ett annart problem ner jag bromsar så läger fläkten av och ner jag släpper bromsen så ökar den sig.
En bekymrad Rolle
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Du är inte den första...;)

Använd gärna sökfunktionen och skriv "glaslucka" så hittar du svaret på det du söker. Vidare låter det som om du behöver ladda eller byta batteriet (fläktproblemet).

Mvh Lloydan

dr
37
drifter
525DATM LCI
Prova låsa bilen innan du startar med låsknappen bredvid varningsblinkersknappen så slipper du att den öppnar sig .. Till du felsökt. Antingen måste knappen bytas .. Eller så e kablaget skadat. BYT KNAPPEN innan kablades blir HELT AV. kostar småsummor på schmiedmann.

Fukt i microbrytaren gör att luckan öppnas i tid och otid. Få den bytt och lägg en liten sträng silikon runtom så håller det livet ut.
Visa användare
24
zaxi
520d Touring -09 LCI
Kawasaki zxr 750 -89
Kawasaki z1300 -80
Kawasaki z1300 -83
HD Långgaffel -76
Harley Davidson StreetGlide -10
BMW 318 Cab -98
Jag hade samma problem. Märkte att luckan öppnade sig när man hade elvärme i stolarna på, eller när man la i baken, eller när kupe belysningen tänkdes. Laddade batteriet några gånger. Har inte öppnat sig på länge nu.
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Byt microbrytaren den kostar 250kr på bmw. Dock fick jag köra bort den gamla med en dremel. Tog en halv dag att få loss den utan att paja rutan.

pe
93
pege_76
Tesla Model 3
Om man inte för upp luckan är det enklaste att köpa en ny knapp som man kopplar till sladdarna på den befintliga. Då kan man med den nya knappen öppna och sedan demontera den gamla och sen montera den nya.
ZT
164
ZTreCoupe
520d M-sport/performance Touring -12
Fungerar inte om kablarna till bakluckan (i gångjärnet) är paj. Jag har det problemet....
pe
93
pege_76
Tesla Model 3
Nej det är klart. Då blir det värre. Jag syftade på kamel2:s inlägg om krånglet han hade.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.