|
|
|
|---|---|
|
Behöver man någon formell överlåtelse blankett när man säljer en bil med Europlus garanti för att den skall gälla även för den nya ägaren. Den är ju överförbar till ny ägare men frågan är om det måste registreras någonstans via en blankett? Länk /Anders | |
| Har för mig det finns en blankett till överlåtelse på det intyg, man får med sig vid köp av bil med Europlus. Kan se om vi fick det i 2010, när vi hämtade E61'an. | |
|
Jag mailade igår till de som sköter Europlus garantierna för att få svar direkt från dem. Återkommer när jag får svar. Det kan ju vara bra att veta för flera på forumet som kanske nu eller senare har samma fråga. /Anders |
|
| Bra initiativ Anders. | |
| Med känsla: Fick du något svar? | |
|
förlåt sent svar... jo inga problem att överlåta garantin i samband med köp. Det enda vad jag förstår som inte går är att det inte får bli till bilhandlare, då bryts garantin. Men till privatperson inga problem. Det går tydligen genom försäkringsbolaget Allianz. Fick detta svar på mitt mail thank you for your message. For this transaction we need a copy of the purchase agreement, between you and the new owner. After this you get answer immediately. Så det som de vill ha är en kopia av vårt köpeavtal. Det ombesörjde köparen att skicka till dem, sen har jag inte hört något från någon av dem ang detta, bara att köparen var väldigt nöjd med bilen. Men han åkte ju Audi innan, så inget annat var att vänta :-) /Anders |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Det sitter papper längst bak i min EuroPlus garanti som är till för ägarbyte eller adressädring. Man fyller i försäkringsnummret och sedan nya ägaren. Och skickar till Allianz. Frågor får man mail till europlus@Allianz-warranty.com om man vill står det :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.