|
|
|
|---|---|
|
Någon som kan tipsa om servicefirma helst i västra Stockholm som är erkänt duktiga på felsökning av elfel på BMW? (Jag har problem med backvarnare, parkeringsljus och comfortclose, samt nu även att batteriet laddar ur efter några dagar om bilen inte används/laddas.) Ser ett flertal firmor nämnas i gamla trådar, men flera verkar vara mer klassiska verkstäder för oljebyten odyl, någon verkar inte finnas längre (Bromma Bilel), flera ligger långt bort från mig (tex Bil & Motorteknik), och Bavaria i Vällingby (gamla Borgs Bil) ligger löjligt högt i pris. Någon som har erfarenheter med el-fel hos tex Bromma Bil o Motor, Solna Bilteknik eller Tyska Bil? Eller måste jag helt enkelt ta mig till (och från!) Huddinge? Tack på förhand! | |
|
Hos Bil & Motorteknink kan man få en lånebil för nån hundring när man lämnar in. Brukar jag köra på eftersom dom ligger lite off. Och personligen tycker jag det är klart värt att lämna in hos dom. Har tyvärr ingen koll på Västerut tyvärr. Men vad man har hört och läst ska man väl passa sig för Solna Bilteknik iaf. |
|
|
Tackar för svar. Då skippar vi Solna. Ringde Trygg Hansa, och tydligen kan de flesta av felen gå på min maskinskadeförsäkring, och då blir ju priset inte lika viktigt (även om självrisken är 25%). Deras rekommendation var faktiskt Bavaria Solna, trots att många här verkar skeptiska mot dem. Men skepticismen kanske främst handlar om priset? Nu bor jag mycket närmare Bavaria Vällingby (gamla Borgs bil), så det lutar åt dem. Får hoppas att de numer kan luta sig lite på Solnas expertis? |
|
|
Ok, då så. Skönt att försäkringen kan gå in och täcka. Rent spontant skulle jag valt Vällingby. Hört bra saker om Borgs förr iaf. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.