AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
352

om bmw 330

al
72
albin
bmw 330i Touring -01
hej någon som har en 330 i såfall vad tycker ni om bilen? är ni nöjda.
jag är toknöjd var precis och hämtade ny däck och fälgar till bilen. Det blev nya M3 fälgar från - 01
riktigt snyggt blev det.

ma
tja. har du nån bild på det. själv tycker jag att e46 touring e skit snygga
Marfu
Hej,

Kör en 330xi -01 och tycker att det är en fantastisk bil!
Jag tycker dock är bilen en aning hög och borde sänkas, så till nästa sommar kommer den nog att rulla närmare backen. När jag jämför min förra 323Ti Compact med 330xi:n tycker jag att 323:an kändes snabbare i acceleration men det är ju bara en känsla.

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Jag är fånigt nöjd med min 330 Ci. Har haft bilen i 14 månader och kört nästan 3.000 mil varav cirka 500 på autobahn. Det är svårt att hitta en mer komplett bil med lika mycket körglädje för någorlunda rimliga pengar. Det blir gärna en omväg när man ska handla eller åka till löpspåret.

Dessutom är den snygg som 17 - har fått många positiva kommentarer, och ett par avundsjuka.

Bilen har två stora nackdelar:
1. De svenska fartgränserna (inte mycket att göra åt)
2. Pappiga högtalare av Biltemakvalitet (ska bytas ut)

Visst blir man sugen på nåt ännu bättre efter ett tag (varför har jag aldrig haft en M coupé t.ex.) men som helhet kan det just nu inte bli mycket bättre.

My Bimmer is my mistress
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
albin:
Blev det 18 eller 19 tummare?

//Robban
BMW CS #4729
www.robertgustavson.com
Jag är också supernöjd, men jag har märkt av ytterligare en nackdel, eller snarare en negativ (?) konsekvens, utöver de Tretretti räknar upp. Redan efter fyra månader som 330-ägare börjar jag sukta efter mer. Den underbara motorn i kombination med chassit, styrningen och växellådan inbjuder ju till aktiv körning och man vänjer sig väldigt fort vid fartresurserna. Bilen skulle utan problem klara mer effekt...

Tänk om BMW kunde bygga en M3 Touring!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.