|
|
|
|---|---|
| Är det någon som vet hur jag ska gå till väga? Har satt i ett vems 3.3, jag köpe en vems orginal härva för att slippa allt strul med elen. Men nu när jag vred om tändningen i bilen och kopplade upp datan mot ecu:n så står det att datan inte hittar någon ecu. Har en usb adapter, är det någon som vet hur jag ska göra nu? | |
|
Hej! Kan du inte få någon support från företaget där du köpte sprutet? Har du ställt in rätt comport osv i datorn? |
|
| Köpte sprutet av en privatperson, men jag har också suttit och funderat på om datan är rätt inställd. Kan du ge några tips hur jag ska gå till väga? | |
|
Ett av de största problemen jag vid MS installationen var USB serie adaptrar. Googla på drivrutinsnamn, koppla in något annat på serieporten, testa annan USB port. Jag köpte tillslut en ny adapter på Kjelle och fick det att funka till slut. Till MS finns det nu WLAN adaptrar som underlättar betydligt. |
|
| Usb adaptrarna brukar ställa till det tyvärr. Därför har jag en gammal laptop med com-port som mappdator. Vissa adaptrar funkar, men inte för alla... | |
|
Men jag har ett annat problem, jag har en "v3 harness" och på kopplingsschemat till reläsatsen så finns det en gul kabel som ska till tändning. skickar en länk Länk Om ni tittar på den gula kabel som är vid nyckel så är det den . När jag kopplar den på tändning och sedan vrider på nyckel så fungerar det som det ska men när jag ska vrida av tändningen så är strömmen fortfarande på ända till jag drar bort den gula kabeln. Sen finns det ingen ström till den blå kabel som ska på bränslepumpen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.