|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte idag att min iDrive inte längre kopplade upp sig mot min iPhone4. Det har alltid fungerat problemfritt. Startade om telefonen, men inget resultat. Kollade i inställningar för Bluetooth och såg då att det inte gick att aktivera Bluetooth. Klickade som en galning men rutan fylldes inte i. Vad kan ha hänt? Har blåtandslådan dött? Säkring? Sladd som glappar? Vart sitter den? | |
| Beroende på vilken övrig utrustning du har så heter blåtandslådan TCU eller ULF. Oavsett vilket så sitter den längst fram på babagerumsgolvet precis bakom ryggstödet. Du får ta ut bagagerumsgolvet och täckplasten för att komma åt. Kanske borde du försöka hitta någon som har inpa för att se om det sitter felkoder och att det går att kommunicera med TCU/ULF. | |
|
Tack. Dock, när detta hände igår, stannade jag vid vägkanten och stängde av bilen. Efter omstart - samma scenario. Lät den sedan stå över natten och när jag startade om den på morgonen fungerade allt som vanligt igen. Som om det bara var en ond dröm! Åkte förbi Auto 7h Uddevalla idag, och de kände inte igen det. Så jag bokade tid för oljebyte istället. Det får helt enkelt bero tills det händer igen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.