AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.165

LCD Problem Stereo E91

Ro
4
Roggaz
320d -09
Tjena,

Har nyligen köpt en e91 som har en trasiga pixlar på Cd spelaren och jag kan inte bestämma mej om jag ska byta cd eller prova byta LCD själv, så mina frågor är:

Är det någon som bytt LCD själv? hur svårt är de? jag har hittat en guide på detta men är lite osäker.

Kan jag byta cd till vilken CD Professional som helst? Jag har idag PDC och Bluetooth i bilen, är detta separata enheter som är kopplade till CD-spelaren eller är det inbyggt i Cdn?

Mvh Roggaz
Blåtanden är en separat enhet som är kopplad till Professional Radion via fiberoptik (MOST).
Byter du ut huvudenheten se då till så att du köper rätt radio som har fiberoptisk anslutning. Sen kommer du behöva koda den, vilket kräver ett besök hos en auktoriserad BMW verkstad, såvida du inte löser det själv med egen utrustning.
Ro
4
Roggaz
320d -09
ok, då vet jag, men är det någon som bytt LCD själv då?
Ri
190
Rickardg
iX xDrive40
Om du byter huvudenhet (CD/CIC eller CCC) så måste den med största sannoliket kodas för att interera med precis de enheter/konfiguration du har. Om du inte lagar din huvudenhet så har jag en Professional radio/cd liggandes, och jag kan hjälpa dig att koda den till din bil. skicka mig ett PM om du är sugen på en Professional radio med kodning.
MVH
Rickard
By
36
Byline
320d -99
325i coupe -93
330d -06
Hej ! lyfter denna gamla tråd.
Efter att huvudenheten till I-driven i min bil(en e90 -06:a)
Valde at lägga av så fick jag tillslut tag på en annan enhet (stereoenheten som sitter i bilen med dubbla CD-läsare) min bil är utrusad från fabrik med 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL.

Efter bytet så lirar allt i navigationen och dy.l förutom röststyrningen, har inget ljud ut i högtalarna samt PDC:n, varningsljuden i bilen och dy.l.

Således har jag konstaterat att jag måste gifta ihop stereon med bilen.
jag har tillgång till INPA, NCS-expert tool32
Så till frågan, har försökt och finna hur jag löser detta med hjälp av NCS-expert och funnit en del, men inte riktigt den hårdfakta jag söker för att våga mig på ett sådant ingepp. misstänker att det finns folk som läser detta som hade kunnat länka en guid som visar exakt vad som ska göras för att få ljud ur min stereo igen.

har bl.a Länk
om refferens,
men om det finns någon här som hade kunnat guida mig genom detta ingrepp med ett lyckat resultat så vore det guld värt, eller kortfattat skriva en beskrivning på hur jag gör för att gifta ihop stereon med bilen. har som ett framtidsmål att lära mig kodning i NCS-expert och ser detta lite som en inkörsport i programmet som man sedan kan bygga vidare på.

Tack på förhand.

Med vänlig hälsning Tom
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.