AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.232

Sprakande högtalare I BMW e60

Visa användare
124
andreeee
525i e61 LCI M-Sport -07
har stört mig på detta ett tag nu o vet inte vad ja ska börja med för att fixa det.

när ja höjer till hyfsat hög volym så låter det bra i ca 10 sekunder sen blir kvaliten helt jävla skitkorv, då sänker jag så försvinner spraket men höjer jag igen så e det samma visa varje gång.

basen är lågt ställd o jag är osäker om det är samma på CD och radio för har inte hittat nån kanal som e helt brusfri att testa på men det känns som det e värst på CD.

så tänkte kolla om det e nån som vet om det sitter något org slutsteg elr radiomodul som kan va skrot elr om det kan va läsaren innan jag byter enheten som kostar 2-3000kr för en beg. och är ett litet projekt att byta.

Det är en org business anläggning.

tacksam för svar.
ma
212
macattac
520d Touring -09
låter som en spräckt högtalare för mig.
BM
117
BMWernie
520d sedan -08
Jeep Wrangler höjd/modifierad
Honda Civic -03
Förmodligen spräckt högtalare.Vanligt på bilar med fartadaptiv ljudnivå.Ta av högtalaren och prova koppla på ett 9v batteri i korta stötar så hör du säkert skrapljud.Byt högtalare.
Visa användare
124
andreeee
525i e61 LCI M-Sport -07
men det låter ju inte på radio.. borde det inte va samma där?
ma
212
macattac
520d Touring -09
borde vara, men måste inte vara. du säger att du inte hittar någon brusfri fm-station, då får du heller inte tillräckligt hög kvalitativ signal på ljudet för att nå samma dB mått.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.