|
|
|
|---|---|
|
har stört mig på detta ett tag nu o vet inte vad ja ska börja med för att fixa det. när ja höjer till hyfsat hög volym så låter det bra i ca 10 sekunder sen blir kvaliten helt jävla skitkorv, då sänker jag så försvinner spraket men höjer jag igen så e det samma visa varje gång. basen är lågt ställd o jag är osäker om det är samma på CD och radio för har inte hittat nån kanal som e helt brusfri att testa på men det känns som det e värst på CD. så tänkte kolla om det e nån som vet om det sitter något org slutsteg elr radiomodul som kan va skrot elr om det kan va läsaren innan jag byter enheten som kostar 2-3000kr för en beg. och är ett litet projekt att byta. Det är en org business anläggning. tacksam för svar. | |
| låter som en spräckt högtalare för mig. | |
| Förmodligen spräckt högtalare.Vanligt på bilar med fartadaptiv ljudnivå.Ta av högtalaren och prova koppla på ett 9v batteri i korta stötar så hör du säkert skrapljud.Byt högtalare. | |
| men det låter ju inte på radio.. borde det inte va samma där? | |
| borde vara, men måste inte vara. du säger att du inte hittar någon brusfri fm-station, då får du heller inte tillräckligt hög kvalitativ signal på ljudet för att nå samma dB mått. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.