AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.250

Röststyrning e65 någon som vet?

La
74
Lasse E
BMW 745 2002
Vad behövs för delar o man vill ha röststyrning i en e65 ? eller fins det redan o aktiverat så det räcker med en programering & en ny brytare i ratten MVH
bi
241
bimmern
Bmw 740IA -99
Tror man behöver någon typ av "modul" om man inte har röststyrning från fabrik. Man behöver förstås knappen på ratten också, tror inte den finns där om man inte har röststyrning...

Det jag vet säkert är att om man vill byta språk tex från tyska till engelska, måste man byta en hel modul som tydligen skulle kosta ca 8k om man köper från bmw.
Så jag antar att den modulen inte finns installerad om man har en bil som saknar röststyrning...

/ Johan
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Har för mg att knappen i ratten finns på min men inget annat.

Är nog som bimmern skriver, en modul som måste införskaffas och sen kodas ihop med resten av bilen. Det brukar BMW inte vilja göra....

Sen tror jag iofs att miken finns då jag misstänker att den använder samma som för telefonen, dvs att den sitter uppe i taket. Kanske måste även iDriven kodas om så den med vet att det finns röststyrning. Och det är vid denna omkodning som BMW brukar neka eftersom det kan vara väldigt knepigt att göra detta om inte alla delar var med från början.

Niklas

Fransosen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.