|
|
|
|---|---|
|
I grunden är jag en inbiten Saab-fantast som nu är nybliven bmw-ägare av en 530 xd -06. När man behövde en diesel med fyrkrafs så blev det naturliga valet. Men jag fick ett problem med på köpet. När jag hämtade bilen (privatköp) så fungerade inte fjärren. Enligt säljaren slutade den att fungera när han hämtade den från rekonden. Enligt rekond firman och bmw-verkstad så beror det troligast på fukt i antennen. Bilen står nu i "varmt" garaget med en cupévärmare i kofferten. Är detta bästa lösningen på problemet, eller ska man göra något annat? Finns det risk att det återkommer så fort man tvättar bilen? Kan man fixa problemet permanent? Hoppas ni ursäktar att jag inte har letat så noggrant i forumet, men ni kan säkert komma med bra länkar. /Marcus | |
| Den enda lösningen på fukt i antennförstärkaren är, såvitt jag vet, att byta den. | |
|
Har plockat loss antennförstärkaren nu. Den är ärgad på ett par ställen, ska prova att göra rent och se om det fungerar. Annars får det bli ett nytt kort. |
|
| Som Chris skriver ,det är bara att byta och värme i koffert hjälper väl inte för den sitter på utsida under spoiler som det höga bromsljuset sitter i. kostar ca 3400 kr bytt och klart på BMW. | |
|
Gjorde rent kortet och satte tillbaka det. Då fungerade det att lösa och låsa upp en gång, sedan var det dött igen. Får bli att köpa nytt... |
|
| 2500:- fattigare och en fungerande fjärr. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.