|
|
|
|---|---|
|
Jag ska byta alla bromsslangar. Finns det något speciellt som brukar strula? Några konstigheter? Det är en touring med nivåreglering om det spelar någon roll. | |
|
Generellt när du håller på att byta hydraulikdelar i bromssystemet - se till att minimera bromsvätskeförlusten (och behovet av att lufta extremt länge) genom att "låsa" huvudbromscylinderns vätska. Det kan göras genom ena eller båda (om man är extra orolig) av dessa metoder: 1. Öppna locket på behållaren och täck för påfyllnignshålet med t ex en tunn gummiduk (går bra att använda en engångs-latexhandske t ex) och skruva på locket så det blir lufttätt vid locket. 2. Sätt maxpress på bromspedalen genom att använda en lagom lång planka som sätter i press mot pedalen så den är hårt nedpressad, därefter låser du andra ändan av plankan mot främre delen av stolsunderredet - kan behövas lämpligt tjockt mellanlägg. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag hade tänkt byta bromsvätskan när jag ändå håller på. Spelar det någon roll då? Annars inget konstigt rent mekaniskt? Brukar något vara fastärgat eller så? ___ Min bil: Länk |
|
| De satt fast så mycket på min att jag behövde byta bromsrören med. Om de är slitna kanske du kan passa på? | |
|
Så det kan vara så jäkligt... Jag minns inte hur det ser ut - är det mycket jobb att byta rören? |
|
| Om man ska byta hela vägen och drar samma väg som original är det nog väldigt mycket jobb. Om man bara skarvar är det inte så farligt iofs.. | |
|
kan behöva värma för att få lös nipplar så klipp av slangen innan i såfall. satt som fan bak för mig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.