|
|
|
|---|---|
|
Hej. Satt det antenn på v dörrstolpe på 2500:an -71 när den var ny? Går jag in på Realoem så finns den bara som elantenn Jag har ett fäste på dörrstolpen. M.V.H. Kjelle | |
|
På min -73 satt den i höger framskärm och var manuell. Tittar man på google bildsök däremot så verkar den ha förekommit på bägge sidor men absolut vanligast på vänster skärm. Hur menar du på dörrstolpen? |
|
|
På A-stolpen (tror jag) mellan framruta & förardörr. M.V.H. Kjelle |
|
| Vad udda :) Har du en bild? Kan vara något eftermonterat kanske? | |
|
Det ska vara så enl. första ägarna. Men gå in på modellguiden klicka på 02 så längre ner på den sidan är en röd 02:a medsamma antenn M.V.H. Kjelle |
|
| Länk Kan den stämma? | |
|
Ja, det ser så ut, liknar den hållaren som sitter på min. Den skulle jag kunna beställa. Tack för Tipset M.V.H. Kjelle |
|
|
På min 3.0S -72 satt den också på vänster A-stolpe. Sladden går in i ett "stort" hål nertill och en "hållare" för sprötet satt upptill på A-stolpen. Av hålens utseende tror jag dock inte att antennen var originalmonterad på fabriken. Per L |
|
|
Det troliga är att den blev mont på BMW i Malmö innan lev. BMW i Lund kunde fixa en, så den är beställd. Jag har inte sett någon på 2500:an men jag har bild på 3,0:an. Jag har en antenn bak men den ska bort nu. Tack för hjälpen. M.V.H. Kjelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.