|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada bmw fantaster! har ett problem som man blir mindre glad på! Info bmw 330 Diesel e46 204hk motorn årsmodell 2003 jag tar det hela från början! köpte bilen i aug 2012 var då lite svårstartad varm men starta alltid då ägarn sa att han hade lämnat in den på bmw och bytt batteri och det finns kvitto på det så det stämmer helt nytt 90 amp batteri. vart värre lämande då in bilen till en verkstad som håller på lite med bmw dom koppla upp datorn och sa att 2-3st glödstift va defekta mätte dom själv och det stämde.. slängde i 6 nya starta bra när den va varm ett tag.. ska påpeka att bilen alltid har gått att rulla igång hur varm den än har vart jämt starta på rullning med är hel död på nyckeln det jag vet är att får den stå 2.30 tim efter att den är varm så startar den direkt på nyckeln. Sen lämna jag in den på bmw dom snacka om massa felkoder bland annat på stora bränslepumpen. men dom mätt att det kom ström fram till relän och pump osv men bytte bränslepumpsrelä och ddc relä (glödning) och sa att dom kört bilen riktigt varm och starta och stängt av den typ 30ggr varm och att den gick men att den starta inte 1 gång av domn här 30. dom sa att vidare felsökning är inte aktuellt just nu då vi tror att detta var felet till att den inte startat när den är varm.. körde hem osv prövade själv och trigga den lite dan efter och samma fel igen bmw säger sig vara säkra på att det inte är nått fel på varken kamaxelgivare eller vevaxelgivare jag vet inte vad jag ska tro blir så trött på detta fel nån som haft har samma fel?? Vore väldigt tacksam för svar Mvh Viktor | |
|
Hej. Hade samma syndrom på min när han vägra starta då den var varm, man fick snällt vänta ett tag så han kallna då gick han igång lätt igen . Så jag bytte kamaxelgivaren och problemet löst . Dock så köpte jag en pirat via nätet (snål som man är) men då vägra han starta då den var kall, men varm gick han igång. Så då fick man snällt åka in på bmw och köpa sig en orginal så var problemet borta :). Lycka till! |
|
|
Har du hittat felet? har samma fel på min och redan bytt glödstift, kamaxelgivare, tempgivare och bränsle filter så börjar få slut på idéer... |
|
| Har exakt samma syndrom så jag undrar om ni har hittat felet? | |
|
Jag lyckades hitta mitt fel efter alla sensorbyten men va nog lite för sur för att skriva lösningen när jag väl fick igång det. Det visade sig vara spridare nr5 som va trasig (efter mycket övertalning så fick jag verkstan att kolla spridarna efter att de försäkrat mig att de inte kunde vara felet) Lättast är att plugga in en dator som kan visa livedata från bränslesystemet så att du kan se trycket i fuelrailen vid startögonblicket. Ska väl ligga på ca 300bar, är det lägre så är det fuelrailen eller någon spridare, eller som för mig båda :/ "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." |
|
| Tack för det snabba svaret ska provtrycka dom imorgon. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.