|
|
|
|---|---|
|
Skulle köra ungarna till tåget & upptäcker att batterilampan inte slocknat.. Stannar bilen & tittar i handboken-Generatorns drivrem defekt eller ett fel generatorns laddningsströmkrets.. Jag köpte bilen för c:a 2 veckor sedan BMW X3 2,0 Diesel- En 06:a. Kan detta bli en dyr affär? | |
| Köpte du den privat eller hos handlare? Hur som helst får du köra till verkstan så att de kan läsa felkoderna till att börja med. | |
|
Köpt hos en bilhandlare,men törs jag köra den? Det stog att man skulle stanna bilen om det var defekt drivrem men hur ska jag veta det..Jag har tittat på remmarna & dom är hela men svårt å säga om dom är dåliga eller inte .. |
|
| Ring din handlare, du har väl 3 mån garanti så det är väl inte mycket att orda om.. | |
|
Jag ska gör det..Tack för hjälpen qsacage .. |
|
|
Jag ska gör det..Tack för hjälpen qsacage .. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Några tusenlappar i renovering av generatorn om det vill sig illa, men som sagt du har väl som sagt garanti hoppas vi som räcker längre än runt hörnet. Hur många mil har bilen rullat? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Joda hasso,1 månads garanti ..Bilen har rullat 23245 & jag har inte ens kört 200 mil sedan köpet.. |
|
| Bara hoppas att du inte köpt bilen av några av dom ökända firmorna här på AP...;) | |
|
Nädå LLoydan.. En etablerad bra bilfirma..Dem tar emot den på Måndag & fixar det som är knas :) Så man får hoppas på det bästa .. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Du lär behöva en renoverad eller ytbytesgenerator när den rullat så långt.Jag gissar att de hämtar en beggad på skroten och hänger dit. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.