|
|
|
|---|---|
Lasse Karlsson |
hallå BMW-freaks! Har en 530 iT-03. har en Checkkontroll som säger "check break linings" och en varningslampa, ett i, i en cirkel med en parantes utanpå som är röd. Förstår ej instruktionsboken(ej på svenska). Frågan: kan man ha en så kallad "checkvarning" som även genererar en varningslampa? Tycker inte det borde vara så, men tycker mig kunna tyda ut, av instruktionsboken, att så skulle kunna vara fallet! Kan det vara så? HA DET! modolasse |
| Bromsbeläggen börjar ta slut... | |
|
Precis, det är något med slitagevarning på bromsarna. Det började lysa på min förra efter något slarvigt bromsarbete. Kolla med BMW annars, bara stt slå dom en signal jue ;) |
|
| Det kan vara en hel del massa andra saker också. Jag fick en lysande lampa efter att det blev lite glapp i kontakten till nivågivaren i locket på bromsvätskebehållaren. Det tog någon timme och en bytt slitagevarnare innan vi begrep det... | |
Lasse Karlsson |
Halloj BMW-freaks! Tack för svaren! Då kommer nästa fråga: Går bilen genom besiktningen med varningslampan tänd, om bilen i övrigt är OK?? Skulle vilja besikta innan jag kollar upp bromsarna! HA DET! modolasse |
|
Vet ej om det har ändrats, men jag har besiktad flera gamla bmws med "brake linings" som varnar. Jag skulle åka och besikta om jag var du och hade det felet, bara att säga att det är en kabel som gick av till slitagevarnare för bromsarna ;) Men du gör självklart som du vill :) Och kolla upp det, kolla alla behållare/nivåer etc. så du inte blir utan bromsvätska eller annat otrevligt! Off topic men det blir problem om airbag lampan lyser, det är nya regler. Lycka till! |
|
|
Break linings låter mer som att det är dags att fylla på browsvätska. Lyser den så blir det nedslag, kontrollera och fyll på innan du åker in. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.