|
|
|
|---|---|
|
Köpte som sagt min 545 den 19e denna månad och kommer behöva köpa nya däck och fälgar till sommaren. Funderade först på ett par 19'' med 295:or bak men blev lite kär i storleken 335/30-18 Vet att 295 ska vara tajt men eftersom jag har planer på att lacka om bilen funderar jag på om jag ska låta bredda baken samtidigt. Skulle isåfall satsa på ett par fälgar på 18x10 eller 18x11 men vad skulle jag ha för et på dessa isåfall. Tacksam för era förslag. //Lasse | |
| Jag körde med 10.5x19" i bak, ET20. Som du säger så är redan 295 rätt tight mot skärmkanten, men att bredda låter lite overkill. Borde räcka att modda inneskärm och valsa/rulla skärmkanten. | |
| 335 borde väl kräva 12-13 tums bredd | |
|
Har kollat på lite fälgar för jänkare med 10'' bredd och 335:or fungerar helt okej enligt mig |
|
| Fälgen kan/ska vara smalare än däcket, så 13" är nog överdrivet. Jag har aldrig haft så brett som 335mm men väl 315 och det sitter som en smäck på 11". | |
|
tror du det räcker med att bara valsa skärmarna för att få plats med 335:or? tänkte som sagt ändå lacka om bilen så lite plåtjobb skadar inte i detta fall |
|
|
Vid närmare eftertanke...nej, det räcker nog fan inte med bara vals :) Ut och mät med dig! |
|
|
335 = 13,18 tum...så du bör kunna ha dem på 11" fälgar, mindre än så kommer du få ett knasigt utseende och inte lika mkt däckyta i marken tror jag. och jag hade en mustang och skulle köpa däck från staterna, var mycket diskussioner kring det där. Man kan ju tycka att 335 är 335 oavsett tillverkare, men så visade sig fallet inte vara. Med vissa tillverkare så var däcket smalare än uppgivet mått. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.