|
|
|
|---|---|
|
Tjenare jag har en 323i e36 från 96 som går bra men jag skulle gärna öka hästarna något.. Tips och tricks uppskattas funderar själv om man skulle orka turbo eller kompressor konvertera. Eller om ni kan komma på nå annat små smart som är något enklare att fixa. Mvh Johan | |
| Det finns ju sånt medel man kan stoppa i tanken som sänker friktionen i motorn. Det borde göra en hel del. | |
| Stripes ger MINST 25hk på hjulen, det vet alla. | |
|
Sportluftfilter 5-10hk Sportavgas 15-20hk M3 Emblem 10-15hk M3 Speglar 10-15hk M-Power streamer 10-15hk Med dessa enkla/billiga uppgraderingar får du minst 50 kusar extra...Eller hur var det:)? |
|
|
Byta till extraktor grenrör kan hjälpa något. Byta Insug till 325:ans. (vet ej om det är skillnad på 323 och 325. Oftast är det byte från 328 till 325:ans). |
|
|
Som troligen redan framkommit, finns det inga "billiga och enkla" lösningar för att få märkbart mer effekt i en sugmotor i allmänhet och en BMW-motor i synnerhet. Generellt kan du räkna med minst 1000kr/hästkraft som du vinner på riktigt. Sportluftfilter, sportavgassystem (om man bortser från just grenröret i form av ett bra extraktorgrenrör), trimchip, diverse "undermedel" i olja, bensin eller var det nu må vara, etc. är inget som ger några större förbättringar mer än i reklamen. Om du bortser från överladdning i form av kompressor eller turbo, är det nog extraktorgrenrör som är mest effektivt till att börja med. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Även jag är nyfiken på detta men hur vet att man ett extraktor grenrör är bra? Vågar man köpa ett för typ 2000kr ex detta Länk Eller är det bara Tex Supersprint som är något att ha? Skiljer ju rätt mycket i pris dem olika. |
|
|
Tja, det är svårt att säga, men ofta ser man ju om de enskilda rören är lika långa och är så långa som möjligt eller "bara går ihop ganska snabbt och har olika längd. Många använder M3-grenrör som bör vara bland de bättre utformade. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Kanske är värt att testa det från Mr tuning då? ska ju öka effekten med ca10% enligt de själva? | |
|
Länk Länk Länk Om du jämför med t ex ovanstående ser du att det du länkar till ser betydligt enklare ut i utförandet och man ser att de olika rören skiljer sig rätt rejält åt i längd - särskilt mellan de tre främre och de tre bakre cylindrarna... Man kan ju aldrig vara säker innan man gjort ordentliga prov, men jag skulle våga sätta en slant på att de som jag länkade till fungerar betydligt bättre som extraktorgrenrör (där alla rören skall vara lika långa och vara avstämda vid en viss längd för att fungera optimalt!). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag förstår vad du menar det mest vettiga måste ju vara att försöka hitta ett beg grenrör från en m3a då jag misstänker att Köhlers ligger i samma prisklass som Supersprint. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.