|
|
|
|---|---|
|
Min pappa behöver byta batteriet på sin 523i E60LCI 2007. Han har pratat med BMW Segeltorp som sa att han måste sätta in exakt samma batteri som sitter i, annars måste elektroniken omprogrammeras (vilket skulle bli dyrt..). BMW tar 4100:- för batteriet, byte ingick. Tycker det låter väldigt dyrt och att det låter konstigt att man måste sätta in just ett sådant batteri? Trodde det var ok med t.ex. ett Bosch batteri så länge batteriet uppfyllde vissa kriterier t.ex. rätt Ah. /Marcus | |
| Jag bytte till ett tudor med samma ah och jag har då inte haft några problem. | |
|
Säger som förgående talare. Bara byta samma ah styrka sen kvittar det vad de står för märke på den. Någon omprogramering behövs inte,så länge du håller till samma styrka. |
|
Karl-Hilding |
En kompis satte i ett med 100 ah mot det gamla 95 ah. 1500 kr inkl montering. Bil 320d -09 Ej hos BMW så klart utan hos en oberoende bilverkstad. Ingen omkodnind behövdes enl verkstaden. |
|
Hos Jarl i Hbg betalade jag 2600:- i fjol Rätt mycket billigare sen får din Far se lite av Skånes framsida också ;-) Ha deT |
|
| Tack för alla svar. Han har beställt ett nytt batteri nu, ett Bosch med samma specifikationer som det som satt i. Kostade lite drygt en tredjedel mot vad BMW ville ha | |
|
Är det något jag måste tänka på vid byte av batteriet? En kollega sa att det finns risk att bilen inte går igång om strömmen bryts helt och hållet. Med andra ord, jag måste använda startkablar från ett annat batteri så att bilen alltid får spänning. Stämmer det? |
|
| Nej, det stämmer inte. | |
|
Vissa säger att man inte behöver det. Bmw brukar ha bilen strömsatt under bytet i alla fall. Ta polena under huven i så fall. Bättre o va för de säkra o en osäkra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.