AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.189

Konstig styrning 740 e38

Lagom till att kylarslangen är fixad så lägger styrningen av. Fel på fel, vill nästan inte fixa detta för att jag inte vill veta vad nästa problem är. Skämt å sido, har haft det klassiska problemet med att rattlåset "sätter sig snett" och att det inte går att snurra nyckeln i tändningslåset. Igår var det värre än det någonsin varit och efter lite ryckande i både ratt och nyckel fick jag igång bilen, men då var styrningen helt pajko. Styrningen känns väldigt lös i normalläge, men varje halv-varv (när sidan på ratten är rakt upp) så blir det JÄTTE-tungt att styra och direkt man kommer över den gränsen går det lätt igen och samma sak varje halvvarv. Det känns lite som att det är en fjäder som spänns och sedan släpps vid rotation av ratten. Vad jag förstod så finns det en liten fjäder i rattlåset? Kan det vara det eller har det någonting med servon att göra? Det finns ordentligt med servoolja och det låter inte illa från servon.
ri
699
riku
740iA -97
Nja har för mig att vi har electronisk justering av styrningen,desto fortare det går desto trögare blir styrningen,rätta mig om jag har fel.
Problemen med tändningslåset kan ju ha satt systemet ur spel.
Jo det är lite vad jag förstått också, men de flesta som har problem med servon har det konstant, jag har det i vissa lägen bara...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.