|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, tänkte höra med er experter lite granna, har en bmw e38 som sagt, en -95a, som gick som en klocka, tills ja stängde av den vid jobbet, och sen starta den inget mera.. motorn går runt men ingen gnista eller soppa pump. Har felsökt lite utan att hitta något förens idag, det är där ni kommer in, i motor utrymmet sitter det ett par styr enheter och säkringar, men under styrenheterna i "vatten samlaren" så finns det 3-4 reläer, VAD GÖR DOM? för att 3 st små 0,50 kvadrats kablar är av ärgade.. Tack sam för alla tips.. Mvh Björn Nybliven besviken bmw ägare. | |
|
Grattis till E38:an! Synd på felet. Någon framgång sedan postningen? Finns bild på reläer samt kablar? |
|
| Hej. Har du kollat säkringen till soppapumpen i bagaget? Om den är hel så kan pumpen gått, lyssna om den går igång när du vrider på startnycklen till läge 2. Lite osäker om kamaxelgivaren går sönder vad händer med gnistan till stifften. Om du inte hittar felet kolla diagnostiken på verkstad. Om du har hittat felet så vore det kul och veta vad som hänt för jag har en 740 -95 ifall det drabbar mig. | |
| Hej. Har du kollat säkringen till soppapumpen i bagaget? Om den är hel så kan pumpen gått, lyssna om den går igång när du vrider på startnycklen till läge 2. Lite osäker om kamaxelgivaren går sönder vad händer med gnistan till stifften. Om du inte hittar felet kolla diagnostiken på verkstad. Om du har hittat felet så vore det kul och veta vad som hänt för jag har en 740 -95 ifall det drabbar mig. | |
| jag har samma fel! | |
|
Felet är hittat och reparerat, plus så är bilen såld haha.. Men felet var vevaxelsenson var trasig, då känner inte styrenheterna av att motorn snurrar och skickar därmed inte på soppa pumpen... Pröva den först ! Med vänlig hälsning, Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.