|
|
|
|---|---|
| Min xenon lysen lyser rakt ner i backen(e39-00) och har efter mkt sökande här kommit fram till det antagligen är någon av givarna på länkarna som har pajat, men kan inte hitta hur man felsöker...Hur vet jag vilken det är som lagat av? Sitter en högerfram o en högerbak. Kan man mäta upp de på något sätt? | |
| Det är inte de där justerstagen som gått av? Känn efter om insatserna sitter fast ordentligt eller om du kan vispa runt med dem. Dessa stag går ofta sönder vid lampbyte och då finns inte längre någon vettig styrsel av insatsen. | |
| Ja, som Fredrik säger är dessa länkstag en vanlig felorsak. Om du parkerar mot en vägg ska du tydligt se att ljusen regleras upp och ner ett par gånger innan de stabiliserar sig då du tänder dom. Om de inte rör sig är det med största säkerhet stagen. Pre-face-lift som du bör ha om det är orginal, går det att byta stagen på. På senare årsmodeller sitter de integrerat med lamphuset, men går alltjämt sönder. En smart idé tycker reservdelssäljarna :P | |
|
När jag startar bilen så går lyset ner i botten, men de stannar där. Så allt verkar ok i lyserna utan det känns som att det är nåt med regleringen. Jjag byte "ytterglasen" (för att få vita blinkers) i somras och då gick vissa leder sönder, men köpte nya på BMW. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.