|
|
|
|---|---|
|
Har en e36 325 -94 som äter vevaxelsgivare! får byta för tredje gången nu och börjar bli less på de. Någon som vet varför den gör så? | |
| Kanske långsökt, men kan det vara så att kabeln som går från anslutningskontakten (där du pluggar in din nya givare) är glapp/till och från kortslutning? Jag hade mätt upp kabeln och samtidigt rört på kabeln. bara en tanke. :) | |
|
Första frågan är: Var har du köpt givarna och vilket fabrikat är det? Generellt sett kan man säga att man ENBART skall köpa "BMW original" alt. köpa OEM-kvalitet från någon av de stora tillverkarna! Kinaskräp från Ebay eller liknande är de dyraste givarna du kan köpa, för de brukar gå sönder rätt omgående och då spelar det ingen roll om de kostade förhållandevis lite pengar eftersom prestationen ändå är urusel även om man ser till inköpspriset. Räknar du dessutom in både merkostnader i felsökning och ytterligare byten och inte minst stor frustration över att de går sönder stup i kvarten - inser du att det är rent dumsnålt att köpa "biligt" i vissa fall och detta är ett sådant. ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
okej ska kolla om där är glapp. Det jag köpt är begagnade som tidigare suttigt i en m50b25. men då borde jag kanske skaffa en bmw orginal ny då:P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.