AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.382

Hur stoppa Navigation funktionen i E90 ?

Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Nu undrar ni väl om jag är rent dum i huvudet. Men stanna navigeringen i E90 verkar inte fungera som jag tänker.

a/ Har exempelvis hemorten inlagd. Kommer till " hemorten " vill stanna navi. Ibland dyker det upp " stop navigeriing " ibland inte. Mycket random. Tycks inte finnas någon "knapp" för stoppa eländet helt och omedelbart. Kärringen pratar på obehindrat...

b/ Efter bilen stått 30 minuter så kommer val upp, " Fortsätt navigering " Stanna navigering " Men, inte alltid. Står bilen stilla 5-6 minuter så kommer det inte upp.

Kollat manualen, men mycket knapphändig information. Avstängning verkar inte varit på agendan vid konstruktionen.

M3/// Mullret
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har man nått slutmålet så brukar man inte behöva stänga av annars så när man trycker på Enter-pilen i kartans översta vänstra hörn så kommer en meny upp där man välja att avsluta navigering.

Rösten har jag förövrigt alltid avstängd då den känns överflödig när man har Head-Up-Display.

___
//Ulf
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Provade trycka ned idrive knoppen i * return * markören på kartan. Funkar inte. Även meny ( under idrive ger samma resultat.....
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Om du får fram den valda adressen när du tryckt *return* så markera den och tryck *return* en gång till. Testade tidigare i kväll när jag var ett par hundra meter från valt slutmål och då kom det en ny meny med valet 'Stop guidance'.

___
//Ulf
Verdi
I vänstra kanten av skärmen är det bara att klicka på andra symbolen uppifrån (har jag för mig). Man måste alltså dra kontrollen åt vänster för att komma in där och sen skruva sig ner ett hack och trycka ner kontrolllen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.