|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
V8an i E55 är kompressormatat... |
|
|
Här är några dåliga bilder från hallen: Länk Bilen ska servas på Hedin innan jag får leverans, så jag hann bara köra 10 minuter på småvägarna runt omkring. Problemet är väl att vinterdäcken är så pass mjuka att även vid måttligt gaspådrag så viker dom sig och börjar släppa. Framkomligheten är väl förmodligen inte strålande. Vi har ju en bil till, men till nästa vinter får jag kanske fundera på dubb. Med 5 fyrhjulsdrivna bilar på rad så har man inte direkt funderat så mycket över framkomligheten. Kör du M5:an på vintern? RA var verkligen super att ha att göra med. Bra värde på inbytet, förstod också värdet av att sälja E63:an som stått ett bra tag. Vad jag förstod det så var de sugna på att utöka antalet exklusiva bilar på övervåningen i deras nya fina lokaler. Men nu får det vara stopp en stund. 5 bilar har omsatts under de senaste 12 månaderna... |
|
|
Den ligger ännu kvar på RA-s hemsida ser jag. Ser riktigt läcker ut även om färgen säkert gör sig ännu bättre live än på bild. Bra utrustad också! Såg att de haft den i lager sen i mars 2012 så jag antar du fick ett riktigt bra pris på den? Nej M5-an står snällt och vilar i garaget avställd sen i november. Har precis köpt en Ctek laddare så den får lite näring under vintern också. Hade först en tanke att använda den men kände att vinterhjul var så pass dyrt i relation till de få milen som det ändå skulle bli samt skönt att slippa ta ut den i slasket. De här motorstarka vagnarna är inga bra vinterbilar... /Anders |
|
|
Det borde gått att pruta en hel del på den, RA har tidigare haft den ute för 659.00 men den har tydligen stigit i pris nu igen...;) Så sent som för 8 månader sedan begärde dom 795 000 för den. En fantastiskt läcker bil är det i alla fall! |
|
|
Jo, det gick att pruta :) jag trodde väl inte på det själv egentligen. Nej det är nog ingen större idé att köra runt på vintern så jag misstänker att det inte blir många mil på vintersulor. |
|
Verdi |
Grattis till Mercan! Jag provkörde en bil hos RA i våras som stod parkerad bakom E63:an så de var tvungen att starta den för att flytta på den. Ljudet var helt enormt även vid tomgång. Säljaren sa att den var riktigt hårig. :-) Håller med om att RA verkar vara bra. Har provkört två bilar hos dem. Båda gångerna fick jag nycklarna utan att ens be om det och jag fick bra inbytespris på min importerade bil. När jag slösurfar efter bilar numera så brukar jag faktiskt gå in och kolla specifikt på RA för att se om de har nåt kul just eftersom jag gärna skulle vilja handla där om det går. |
|
Baader; och V8:an i E63 har dubbelturbo....numera - men aceys är mera intressant, så den har en sugmotor på 6.2 liter! acey; planerar att köpa just en dylik Merca med den specen - förhoppningsvis under nästa år, låt oss höras då haha... |
|
|
Grattis, har sett den mercan några gånger där, den är riktigt snygg. Trevligt ställe också, som en handlare ska vara ! |
|
|
Tack, tack! Ja, RA Motor och Krister som jag hade att göra med var kanon. Bara en sådan sak som när jag kom in så var Krister inte tillgänglig eftersom han hämtade bilen från tvätt. Inte en utan två andra säljare kommer fram och spontant snackar lite skit och bjuder på kaffe och vatten. Och då på ett avslappnat och skönt sätt. När jag skulle köpa A7:an fick jag slita ut en säljare ur sitt lilla bås hos Audi Smista, och den första frågan jag får "asså, är du här för att du lämnat bilen på service eller har du åkt hit för att du är intresserad av något?". Den köptes inte där. RA ska utöka delen med roligare bilar, hoppas verkligen att satsningen fungerar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.