|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har blivit erbjuden en BMW X6 M i inbyte mot en bil jag har till försäljning. Förnuftet säger "spring snabbt åt andra hållet" medan den lilla killen säger "INTRESSANT". Jag har ganska dålig koll på X6 M. Hur har den stått sig värdemässigt? Det känns inte som en bil man enkelt blir av med. Bilen i fråga är väldigt välutrustad, 1 tidigare ägare och har rullat 6600 mil. Bilen är tillverkad 2010.05, uttagen 2010.06 och svensksåld. Hur lättsåld blir en sådan här bil vid 9000 mil? Hur ser drifts-/servicekostnader ut? Har turbo-V8:an haft några bekymmer? Hur lirar den 6-växlade automatlådan? All input är välkommen. | |
|
"Det känns inte som en bil man enkelt blir av med" Minst sagt! Jag skulle inte ta i den med tång. Målgruppen är mycket liten. Ta inbytet om du är intresserad av bilen och kan tänka dig att behålla den ett tag. ------- //Lövet |
|
| I så fall tror jag att jag kan tänka mig köra ett år eller så. Men oavsett. Till vilket pris? Utbudet verkar klent. Priserna desamma i Tyskland som här hemma. Jag har inget emot knepiga och lite udda bilar, men jag vill inte att min dotter ska behöva ärva den om 16 år :) | |
|
Flertalet till salu ligger alla på 599' oavsett miltal, så bytesvärdet ska nog ligga bra mycket lägre än så för att det ska vara intressant att göra affär på. ___ //Ulf |
|
|
Eftersom just X6 M är en så extremt ovanlig bil så är det kanske svårt o hitta info om eventuella brister eller barnsjukdomar, likaså vad eventuella begagnade kärror verkligen säljs för. Personligen tycker jag den är väldigt läcker och i dem tester jag läst verkar den körglad och trevlig på alla sätt! Som vanligt är det ofta dem hutlösa nybilspriserna som kritikerna dissar mest, och bränsletörsten, men nu när dem är nere under halva nypriset så kan det väl va trevligt och äga en om du får chansen? Jag tror oxå ett realistiskt pris för en sv-såld X6 M -10 på snart 7000 mil ligger en bra bit under 500 tusen på privatmarknaden och det är ju dem priserna man får jämföra med vid ev byte. |
|
|
Peddan: Låter vettigt, fast frågan är om en bra bit under 500 000 är rimligt? Men runt 500 000 kanske inte är ovettigt? Som sagt, information verkar vara svår att tillgå, och bilen verkar dela in folk i två olika läger. Antingen älskar man bilen, eller så hatar man den. Möjligheten till provkörningar känns också begränsade. Jag ska sova på saken. Den verkar onekligen vara ett monster rakt fram, och någon ny X6 verkar inte planerad förrän 2015. |
|
|
Runt 500' +-25' är rimligt inbytespris. Mvh |
|
|
Undrar om X6 M liksom nya M5/M6 har fejkat motorljud i bilens högtalare vid gaspådrag? Den låter onekligen lite fjuttigt utifrån med tanke på kapaciteten:-) Länk |
|
|
Peddan: Nej, tror inte det är inget artificiellt ljud i X6:an. Tror ett par nya slutburkar kan behövas, men jag tycker också att turbobilar låter bättre när det finns ett motstånd och inte bara torrvarvas. Jag måste säga att jag är väldigt sugen. Jag ska sova på saken :) |
|
|
Jag tycker modellen är läcker men håller med om att den låter lite mesigt. Förhoppningsvis bättre irl än på Youtube. ___ //Ulf |
|
|
Jag skulle inte byta till mig eller köpa en sån bil utan garanti. Det vore isåfall värt en liten peng att snurra affären via en handlare för att både få garanti på affären och kanske även en bra försäkringspremie. Finns ju snart ingen vagnskada kvar på den och fri service tar slut i sommar, viktigt kolla att alla servicar är gjorda. Personligen har jag lite svårt för just X6M, tycker isåfall att X5M är en väldigt mycket mera användbar bil. Marknaden är som sagt väldigt tunn på dessa bilar och det finns väldigt många objekt till salu i relation till antalet sålda bilar. Men visst, en sån bil mindre än tre år gammal, om den är välskött och välutrustad, runt 500 tkr är ju oerhört mycket bil för pengarna. Men själv föredrar jag M5 och X5M framför X6M. /Anders |
|
|
Uppdatering. Tyvärr blev det inget intåg i M-familjen den här gången heller. Istället blev det en E63 AMG Kombi istället. Där kan man inte klaga på ljudet! Tack för tips och inspel! |
|
|
Häftig bil grattis. Vad är det för årsmodell? |
|
|
X6M är en extremt populär bil bland dem som inte gillar att betala för sin bil, ännu en stals natten till igår Länk KAD683 en svart 2010a, Larmtjänst värderar den till 750tkr fast det kanske var takboxen som drev upp värdet=). X6M är klart olämplig bil att parkera utomhus möjligen klarar man sig om man har en Monte Carlo blau eller Melbournerot, tjuvarna verkar föredra svart, silverstone eller vitt. Mvh Stephan |
|
|
grattis acey, vilken bil bytte du bort /Anders |
|
|
Tack, tack! Det blev en 2010, dvs med 6.2-liters sug-åttan istället för 5,5-liters tuboditon. Jag bytte bort A7:an. Härlig bil på många sätt, men tyvärr lite trist. Det blir att ställa den i garaget tills sommarhjulen kan åka på. Bilen spinner om man ens tänker tanken att gasa... |
|
| Coolt! Grattis till en fin bil. Var precis på väg att skriva detsamma som Stephan nämligen att just X6 är väldigt lött att bli av med - fast kanske inte via försäljning... | |
| Haha, nej bilar med stora motorer överlag flyger inte direkt iväg från hallarna idag. Vilket är kul så länge man byter "upp" sig :) Undra om det finns några bilar med V12 nästa gång det är dags att byta? :-D | |
|
var det en sedan eller kombi du köpte Acey? Jag blev i höstas erbjuden att ta en 2011 års mer än fullmatad E63 Kombi i inbyte men jag backade, den fanns hos Hedins i Borås vill jag minnas på försäljningsuppdrag men ägaren och Hedins hade nog en grov missuppfattning var marknadsvärdet låg, men en otroligt läcker bil var det, var rätt så sugen men hjärnan fick avgöra... den gången :-) /Anders |
|
|
Det var en kombi, den som stod hos RA Motor, och gjorde det ett bra tag innan jag slog till. Förutom performance paketet så är även den här bilen synnerligen välutrustad, bland annat med den gråa matta lacken som man blev ganska kär i. Otroligt hur den äter upp ljuset. Antar att det är samma typ av lack som BMWs frozen-nyanser. Marknaden för dessa bilar är svår. Men när man kan köpa en svensksåld 2000-milare med utökad garanti till samma pris som en bil som rullat dubbelt så långt i Tyskland så är det väl så "bra" man kan göra anser jag. Nu ska jag se hur lång tid det tar innan grannarna börjar klaga. Ljudet när man kallstartar V8:an är förmodligen det bästa i världen :) |
|
|
Jo motorljudet är grymt. Jag vet ju hur min M5 låter med kallstart i garaget men E63 AMG är ju mycket grymmare där. Grattis Acey till en fin affär säkert. Kan du inte länka några bilder? Hur var den att köra i snöslasket? Du bytte alltså in A7-an på RA Motor i Uppsala? Det är trevliga killar. En riktigt bra handlare, säljer många fina såna här bilar förutom sina nya Honda. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.