AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
307

Tycker ni att jag ska slå till?

Mi
168
Micke Andersson
325i Coupé -92
Hej,

Ska byta in min 325 mot en M3 3,2 inom en snar framtid, och har fått offert från olika försäkringsbolag där jag hittat ett som vill ha 1800 kr/månad.

Hur mycket pengar lägger ni ut i försäkringskostnad på era M3? 1800 kr låter som mycket pengar i mina öron.

Vill egentligen bara höra om jag blir helt ensam med att betala så höga kostnader. Annars blir det nog att se sig om efter andra modeller.
Mi
168
Micke Andersson
325i Coupé -92
Ok, det verkar inte som det blir så många svar i min tråd. Jag får anta att det är vanligt att M3:or kostar så här mycket.

Ser i vilket fall fram emot köpet.
Så här kan jag säga... farsan är ca 60 år.. och han skulle betala ca 25000kr /år för en M3.....
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Micke Andersson: Helt omöjligt att svara på om det är dyrt eller ej eftersom jag inte vet hur gammal du är och var i landet du bor mm (står inte ens i din profil). Rent spontant tycker jag det låter lite dyrt... Hur många försäkringbolag har du kollat med? Du kan ju testa att maila några av forumanvändarna som har en M3'a och fråga.

roadZter
Mi
168
Micke Andersson
325i Coupé -92
DanneZeta: har begärt offert från de största bolagen, och det billigaste blev 1800/månad.

Men jag ska fråga runt som du skriver, så man får en bild av hur kostanderna ser ut runt om i vårt avlånga land.

F.ö. bor jag i vackra, men farliga, Södertälje. Kan ju göra så kostnaderna går upp :-/
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Jag är 27 år, bor i en liten stad, har 9 skadefria år och har haft körkort i 9 år.

Min M3 -93 betalar jag 10.400:-/år för.

/Edvard
BMW CS # 4503
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.