|
|
|
|---|---|
|
Hur stor skillnad är det mellan de olika inställningarna i den automatiska sportlådan jämfört med den vanliga automaten? Om man jämför tex. sporten i mjukaste läget och den vanliga i normal läge. Likadant om man jämför sporten i sport+ läge mot S-läget i den vanliga? Bilen är en 525D X-drive sedan. Blir det verkligen någon upplevd skillnad eller är det mest för att det är kul med paddlar? Då det inte är jag som i huvudsak kommer köra bilen så är det förmodligen komforten på motorvägar som är viktigast, haha. | |
| Det är exat samma låda i båda , det är bara att det är en annan design i sportlådan och att den har paddlar , förut så hade bara sportlådan SPORT SPORT + men nu har även den vanliga lådan det . Och det ör exat samma i dom olika lägnerna ! | |
| Sorry, blandade ihop det med damper control.. | |
|
Det är lungt! Men med danper control så har man även luftdämpare där fram ! Sen tror jag inte det är någon annan skillnad? Även kanske att bilen sjunker ngn mm när man sätter i SPORT +. Men ska inte ljuga för dig är inte helt säker! |
|
|
Nej, ingen luftfjädring på framaxeln på varken F10 eller F11 oavsett dämparval. Vad som händer vid tillval nr 223 dynamic damper control är att dämparna blir elektromagnetiskt ställbara. Fjädrarna är fortfarande konventionella stålfjädrar. Så nej; bilen sjunker inte vid sport+-läget, det är tekniskt omöjligt med en stålfjäder. Däremot har F11 luftfjädring med tillhörande nivåreglering som standard på bakaxeln. |
|
| Är det märkbar skillnad eller behöver man ha en M5 och köra bana för att märka skillnaden? | |
|
Skillnad mellan vad? Om du menar mellan de tvp olika automatlådorna så har du svaret i jonte520d svar, andra inlägget. M5 har f ö ingen automatlåda, så den jämförelsen är inte helt relevant. |
|
| (med automatlåda menar jag momentomvandlarautomat av typen ZF HP8 Länk , som alla F10/F11 utom M5 finns tillgängliga med) | |
| Vänta nu, med sportlådan kan man välja mellan Normal, Sport och Sport+ väl? Medans den vanliga har bara D/S. Blir det stor skillnad i respons mellan Sport+ och S? | |
| Jo med den vanliga lådan har du också sport , sport + du har bara inte paddlarna. Skillnaden är att antisladddn kopplas ut vid sport + och att du får sportigare gasrespons | |
| Hittar inget annat än D/S läget på den vanliga? Jag har inte knapparna till vänster om spaken som man verkar få med om man beställer sportlådan. Eller är det någon annan knapp som jag har missat? | |
| Är inte knapparna du menar DDC, dvs för det adaptiva chassiet? Detta har inget med Sportautomaten att göra utan är en separat option. Som redan nämnts är det bara designen och paddlarna som skiljer lådorna åt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.