AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.763

Lär mig lite om 1-Serien

Jag försöker hitta tillbaka till BMW och har fastnat lite för eventuellt 520d eller 120d ,

När jag läste om 5-serien så blev jag mörkrädd, LCI modellen har problem med Swirlflaps och kamkjedja.

Är det identiska motorer i 1-serie vagnarna? låt säga årsmodeller -07 till -09 (LCI) om jag förstått rätt.

-Vad kostar skatt på 120d LCI ?
-Utrustning som man måste ha?
-detta ska jag kolla efter

Tacksam för hjälpen
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Hej

120d -08 manuell, ca 1800/år i skatt. Jag har inte hört att motorn har några större fel, men jag kanske är okunnig.

Du bör leta efter en med M Lädersportratt/växelspak. De är sjukt mycket snyggare och trevligare, eftersom du använder ratten 100% av tiden du kör så blir den rätt trevlig. AC/klimat är ju mest en fråga om smak. Om den har hela M-sportpaketet så är den ju så klart ännu trevligare.

Personligen så skulle jag ju tycka att det viktigt att leta efter en modell med nedfällbart tygtak, men det är ju bara jag...
Tack för svaret.

Jag ska bort till BMW i helgen och testa 1-serien.
Har provkört den första modellen för ett tag sen 116 , den hade god komfort men klen motor,

1800:- för en manuell är inte så farligt, så då kan man lägga på 500:- för en automat. ungefär? .

Sitter det samma motor i 1 -serien som det gör i 5-serien?
Gr
47
Grasfer
120d M-Sport -08
Från 08 och uppåt kom de nya snålare motorerna så se till att få en sådan. Min 120d 08 lci kostar 1650kr i skatt.
Kolla efter läder eller tyg säten, deras fusk läder tror den heter santec suger. Det blir lätt sprickor i den, jag har det på mitt förarsäte.

M-sport är bra mycket snyggare än en utan.

Standard ljuder suger oxå i bilen så se till att du är nöjd med ljudet, prova det under färd.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.