|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har en 525i -88 som man får nöta på ordentligt med startmotorn innan den startar. Detta gäller bara när den är kall eller ljummen. När den är varm startar den direkt. Jag kan tillägga att den går som en dröm bara den har startat. Föregående ägare har bytt kallstartventil för bara 800 mil sedan, men det kan kanske ändå vara denna?! Jag har sökt information om detta på dessa forum, men ej hittat nåt. Jaja, hoppas att nån har nån lösning på mitt problem. | |
|
kolla 1.så alla spridare är bra 2.att kallstarts ventilen funkar(choke spridare) 3 att alla tändstift är bra och tändningen är bra inställd Dom 3 B:en--------------- -Bemmer,Brännvin,Brudar- ----M-Power------------ Garett the best a man can get DC-Hub Ask Fore The IP FtpServer Ask Fore The IP ICQ:137785585---- The RavenRacing--- ------------------- |
|
|
kolla 1.så alla spridare är bra 2.att kallstarts ventilen funkar(choke spridare) 3 att alla tändstift är bra och tändningen är bra inställd Dom 3 B:en--------------- -Bemmer,Brännvin,Brudar- ----M-Power------------ Garett the best a man can get DC-Hub Ask Fore The IP FtpServer Ask Fore The IP ICQ:137785585---- The RavenRacing--- ------------------- |
|
|
Jag skulle ha kollat tempgivaren till motronicen. Det sitter två stycken i framkant på toppen, varav den ena är till boxen och den andra till mätaren inne i bilen. Om den är paj så fattar inte boxen att den ska "choka" när motorn är kall. Går att resistansmäta såna här givare vid olika tempraturer för att se om de är hela, men jag minns inte vad det ska vara för motstånd. Det brukar stå i verkstadshandböcker. |
|
| Okej, tack för tipsen. Jag skall prova och se om jag hittar nåt. Lägger väl ett inlägg här när jag får till det. | |
|
Hej Precis som gorjo nämner finns det en givare som jobbar med motstånd i variation med att kylvätskan är varm eller kall. Och skickar signal till boxen. Denna kostar ca 200 pix på BMW och är enkel att byta. Lambdan kan oxå strula lite Mvh / Wallace |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.