|
|
|
|---|---|
|
Ny ägare av 750ia -95. Finns lite fix att pyssla med. Tacksam för input på vilken slang bilden visar. Den har fått ett hål vid anslutningen. Lyckas inte identifiera slangen på realoem. Sitter på passagerarsidan. Länk | |
|
Härlig bil :-) Kan det vara nr14 på bilden? Länk BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. Mvh Jocke W BMW CS #01430 |
|
|
Tack för svar, Jocke. Onekligen härliga. Och "inbjuder" till mek ja du förstår hur jag menar. :) Bra fråga om det är den. På min bil verkar det bara vara en slang som i sin tur fästs vid svart plastliknande rör med en slangklämma. Plaströret ser ut att komma från termostathuset. Sen går själva slangen nedåt mot marken. Den är rätt kort, kanske 30 cm max?... Fler idéer? Från andra, medhåll eller andra bud mottages tacksamt. Mvh |
|
|
Sitter den i framkant lr bakkant av motorn? BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. Mvh Jocke W BMW CS #01430 |
|
| Framkant. Om det med det menas den del som är närmast kylaren. | |
|
Ok, då är det mysko... tyvärr har jag inte min E38a hemma annars hade jag kunnat gå ut o kolla snabbt. Fotat underifrån eller ovan? BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. Mvh Jocke W BMW CS #01430 |
|
|
Ovanifrån. Kan de ha gjort någon ersättning?... Så den här slangen inte säljs enskilt längre, utan som en komplett längre del? Så var det på en slang till en tidigare 540. Fotot är taget ovanifrån. |
|
|
Kan det vara någon slang till kliman, kolla på länken som avser allt till kliman... Länk BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. Mvh Jocke W BMW CS #01430 |
|
|
Tack, har kollat mig torrögd på realoem. Ser tyvärr inte ut att vara klimatrelaterat. Ska försöka ta fler bilder i veckan här. |
|
|
:-) Skam den som ger sig BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. Mvh Jocke W BMW CS #01430 |
|
| Har man gett sig in i leken får man leken tåla! Efter 3 dagars ägande av en 750 har man redan blivit kallad galning. :) | |
|
Internet nere skrivet från htcn så tyvärr inga bilder idag, men har på mobilen. Slang som är sönder är mellan ett plast/alurör som delar sig som y med två förgreningar mot mitten av motorns framkant. Gissar der är termostathuset. Åt andra hållet fäster slangen in i ett aluminium rör som gar in i skärmkant på passagerarsidan fram. Hoppas det hjälper i identifiering annars kommer video imorgon. |
|
|
Tror att det är slangarna till luftpumpen som har med avgasreningen att göra, slang 17-21 här:Länk På min 750 är dessa mjuka & torra, men avgasvärdena är perfekta så jag rör dem inte då de troligen lätt går sönder. /Stefan |
|
|
Ja exakt dom kan de mycke väl vara... BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. Mvh Jocke W BMW CS #01430 |
|
|
Otto är rätt ute. Var och snurrade där innan då jag såg alurör vilket rimmade illa med vatten. Bilen går som en påse nötter på tomgång då den är kall. Lambdavärdet är förhöjt på 1.35 Tomgången är förhöjd till 900 varv, ska vara cirka 700 varv enligt flera källor. Någon som vet om detta kan avhjälpas genom att byta slangen som det är hål på? Det ser ut att matcha med pos 17 på Ottos länk ovan. |
|
|
Ja det kan de definitivt göra, läckage i avgas kedjan gör att värdena sticker all världens väg... BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. Mvh Jocke W BMW CS #01430 |
|
|
Tack Jocke Får hoppas på att det bara är det här som behöver åtgärdas för att lambdavärdet ska bli bra. Om någon annan har inputs tas de tacksamt emot. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.