|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ville bara ge en hälsning (och gärna en bifogad pung-spark) till föraren av den mörka 4-dörrars E46:a som tvingade ut både mig och bilen framför mig i vägrenen när denne körde om i mötande körbana på riksväg 16 mellan Bjärred och Lund i förrgår kväll. Om du läser detta kan jag bara säga att vi haft högertrafik sedan 1967 och att det hade kunnat sluta riktigt illa. Man brukar lära sig redan på körskolan att man inte kör om vid mötande trafik (och tvingar ut de mötande i vägrenen). Vissa förare verkar borde ha tillägget "förståndshandikappad" på körkortet... | |
|
Sikken buse!!! Han kanske hade fått körkortet i en Corn Flakes paket....... (No risk no fun!!!) |
|
frazze |
Stoffe: Det var nog en "långtradarechafför"i privatbil Eller en Busschafför.....De verkar ha en konstig inställning till oss andra bilister....verkar tyvärr som att många av dessa yrkeschafförer tror att vi andra Är nära släkt med "Stålmannen"....... frazze |
haak |
Frazze: Störst går först vet du väl ;) Men det finns nog lite sanning i dit påstående ändå det beror nog på att efter en dag bakom ratten är man ganska irriterad på alla "privatbilister" som inte fattar att en lastbil tar lite plats. och desutom har så javla bråttom så att dom inte kan vänta 10 sek utan ska smita förbi både här och där Och alla vet vi ju hur bra bilförare vi är när vi är irreterade på andra |
|
Tja, vad ska man säga. Varför flyttade du ej ut till väggrenen tidigare? Han kanske hade brådis? Olika faktorer spelar in. Mötande trafik kanske såg att du höll dig fast på vägbanan och en snabb bil bakom dig så mötande bilist flyttade sig till väggrenen för att underlätta snabba bilen. Själv förstår jag ej de som ej flyttar till väggrenen. De komplicerar bara till och fungerar som flaskhals. Det är vad jag tycker. //Coolman, always on left side on motorway! |
|
Bmw älskare |
Det kan vara fotgängare på väggrenen(som inte syns pga mörker, snäva kurvor etc, skulle man då ligga på väggrenen med en som ligger bakom och en som kör om till vänster skulle det innebära livsfara för mig själv, du bakom och fotgängaren på väggrenen om så skulle hända. |
|
Om det skedde på natten, då är det för riskabelt. men han skrev "kväll"... Och i Skåne är det ljust till 22.00 ca. //Coolman, always on left side on motorway! |
|
|
>Coolman! Jag hoppas du skojar, för så dum kan ingen vara! Läs igenom inläggen ordentligt innan du bestämmer dig för att svara. "Mötande trafik kanske såg att du höll dig fast på vägbanan och en snabb bil bakom dig så mötande bilist flyttade sig till väggrenen för att underlätta snabba bilen." ???? |
|
|
Oavsett vad Coolman försökte säga så visar det hur korkad han är. Inlägget bevisar också att sådana dårar som Stoffe mötte verkligen existerar. Det finns ALDRIG någon anledning att gå ut i väggrenen för att underlätta för MÖTANDE trafik att göra omkörningar. Jag är själv en lugn och sansad förare men de tillfällen när jag råkar ut för galningar som tror att de bestämmer huruvida mötande trafik på en tiondels sekund skall kasta sig ut i väggrenen, då har jag varit nära att vända, köra ikapp och banka in lite vett i skallen på vederbörande. Ibland önskar man att man körde en 24-meter timmerbil... |
|
|
=) //Coolman, always on left side on motorway! |
|
| Tror inte coolman fattade vad jag menade. Jag MÖTTE bilen som tvingade ut mig (med ljustuta...). Tur att ni andra fattade. Det är en sak att köra för fort, men det här är något helt annat. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.