|
|
|
|---|---|
|
Har sätt uppgifter på 10-15hk 6 5-10% ökning av vrid Unichip eller superchip? Är det någon här på forumet som chippat 320 med 2,2l 6án? resultat? | |
|
Om det nu skulle ge 10-15hk mer är det då värt pengarna och risken att din motor rasar samt att bilen blir "stämplad" som chippad? Speciellt när du har en relativt ny bil. Jag står fast vid att man bör köpa en bil med större motor om man är ute efter mer hk även om det är lättare sagt än gjort... roadZter |
|
| Rasa lär den nog inte göra i första taget, men alla garantier försvinner ju... | |
|
Det kostar 3500:- till 5000:- om det ger en märkbar effektökning så kan jag ta kostnaden! Är det 2 års nybilsgaranti? |
|
|
Kenta: Jag skulle absolut välja Unichip! Länk www.malte-racing.com |
|
|
Kenta: Enligt länken ovan från "MalteK" ökar din bils effekt med 6% med Unichip (5.095 kr inkl moms). Valet är ditt! På sidan står det också (låter oseriöst enligt mig): "Är du intresserad? Fyll i detta formulär om du vill ha besked om priser eller var du kan få optimerat DIN bil. Det är många som skriver till oss så var beredd på att du får svar inom det närmaste halvåret." - Svar inom ett halvår!? Ja, då har man MYCKET att göra eller så är man ute och cyklar... Den här är bra också: "UNICHIP justeras på DIN bil. Inte på grannens." roadZter |
|
|
Tackar för svaren! Jag har också reflekterat över denna information på hemsidan. 6 mån på svar, jhaaaaa de kan ej svara på mail men att utföra seriell programering och chipning av bilar det är de några riktiga hejare på? |
|
|
Köp ett chip av Qvarnis, 1500kr , ger kanske 1hk mindre än en mappning. Varför skulle det vara så fel att chippa en bil, jämfört med vad det kostar så ger det ju mest hk för pengarna. Mvh Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.