|
|
|
|---|---|
|
Min bankörarhjälm är en gammal men ganska bra relik från 80-talet. Den ser dock sorglig ut. Planen är att lacka om den och givetvis sätta en BMW-propeller mellan pannan och fontanellen. Men hur skall man gå till väga? Som alternativ hitills har jag att tvätta, den nu lite mjuka, plasten med sprit och sedan lacka. Men kanske skall man rugga den lite först med ett sandpapper? Skall man klarlacka som avslutning? Fungerar de sprayburkar man köper på Biltema & Micro? Eller skall man använda något annat? Mvh / Micke R | |
|
Bara en liten fråga... Blir inte hjälmen kass om man utsätter den för lösningsmedel, sätter klistermärken på den osv? Har för mig att det stod varningstexter om dylikt på min hjälm som jag hade när jag körde mc. /Micke |
|
|
Korrekt! man måste använda speciellla lacker på hjälmarna för att inte förstöra dem! Om hjälmen är från 80-talet bör du överväga att skaffa en ny, en hjälm åldras precis som allt annat. Skyddet försämras avsevärt efter ett antal år.. Bug -Schnitzerbumse med lite extra flås- |
|
| menar du glasfiberhjälm så går den att lacka, men är det en plasthjälm (polycarbonat? eller nåt sånt)så får man inte lacka alls..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.