|
|
|
|---|---|
m97_fgk |
Hej någon som vet hur jag enklast får upp motorhuven om vajern har gått av? /H |
|
ja du dte kan var svårt men du kan ju pröva att ta lös grillen om det går utan att riva sönder den..... sen så tar du in hande och drar i mekanismen som håller fast huven Dom 3 B:en--------------- -Bemmer,Brännvin,Brudar- ----M-Power------------ Garett the best a man can get DC-Hub Ask Fore The IP FtpServer Ask Fore The IP ICQ:137785585---- The RavenRacing--- ------------------- |
|
m97_fgk |
Problemet är ju att skruvarna till grillen sitter under huven! |
| Har själv ägt en 528 men kommer inte ihåg hur trångt det är i motorutrymmet men det kanske finns en chans att man kommer åt det underifrån om du tar upp bilen på lyft? | |
|
Nu har du problem! Har varit ute för det här, Om du bänder upp huven lite kan du komma åt övre skruvarna för höger grillhalva, ta bort den. Nu måste du bocka till ett verktyg av 5mm stång som du för in i springan mellan huv och front du måste få tag i armen som vajern sitter i och sedan dra hårt. Om du har en annan E28 att kolla på när du bockar till vertyget är det en stor fördel. Jag hade nog inte klarat detta om jag inte hade haft en E28 att kolla på. mvh BLJ |
|
|
slå sönder grillen och köp en ny på skroten! Vad kan det kosta? 300:-? fyrhjulsdrift är roligast! |
|
m97_fgk |
Det fixade sig med motorhuven till slut, gick att få bort grillhalvorna och sedan bända och dra lite grann i vajer och lås! /H |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.