|
|
|
|---|---|
|
Behövs det inte en bana i Norrbotten? Närmaste banor är Kemora (nära Kokkola,Finland), Midlanda (Sundsvall) och Mo i Rana. Ingen är en dagstur med släpvagn och ordentliga körpass. Motorintresset är stort. Stort nog att ta tag i frågan? /göran, vintermannen/ Behöver man inte kombi, behöver man inte bil | |
|
Vi får se vad det händer med Hedenbasen i Boden , men tror inte så mycket på det ekonomiskt , Midlanda banan går knappast med vinst Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
hittade denna artikel: Länk Ingenting på www.boden.se dock. Jag tror man måste ta breda ideella initiativ om det ska bli något. Om man väntar på att politiker och tjänstemän ska fixa saken då får man vänta. Rallycrossbanan i Kalix är en succé men det är främst entutiasterna i motorklubben förtjänst. |
|
|
Det är väl klart att vi ska ha en bana i Norrbotten! Boden är en bra placering både geografiskt och regionalpolitiskt. Är det någon som har någon uppfattning (mellan tummen och lillfingret) om vad det skulle kosta att anlägga en bana? /Magnus |
|
| Anntagligen några miljoner... Fast läktare och sådant kanske inte behövs... Ja, jag vet inte... Jag hör vill inte till norrbotten heller... Bor i Härjedalen :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.