|
|
|
|---|---|
|
Tjuvjävlar har varit framme och stulit min stereo och slagit sönder passagerar bakruta. Jag dealade med försäkringsbolaget att skippa självrisken mot att jag bytte rutan själv. Att hitta en på skroten var lätt, men att få loss den var ganska bökigt. Jag slet nog loss det mesta från den dörren, men jag vill inte göra omvänd process på min bil av förklarliga skäl. Så min fråga är, hur sättar man in glaset på enklaste sätt?? | |
|
åk till en glasmästare och ge dem en tvåhundring så gör de säkert jobbet åt dig. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
Om jag inte vill betala 200 utan sätta in rutan själv. Någon här måste ju ha provat göra detta iallafall. |
|
518i slow mobil |
det e hyffsat enkelt... ovanpå dörren sitter en list, lyft upp den lite precis ovanför där "mittbågen" i rutan går, där kan du slå undan en spärr, sen sitter den fastskruvad med två muttrar, lossa dem och lyft ut den. Sen tar du bara bort kromlisten och gummilisten för att få lite mer utrymme när rutan ska i, ta los fönsterskenan, sitter med två skruv och på tryckt på en styrskena, sätt i rutan i den, montera i, drag fast med muttrar, VIKTIGT att se till att rutan hamnar rätt, så den inte går halvvägs upp och inte längre, bara att passa in. Montera ditt "mittbågen" och montera tillbaka resten... E det något mer så e det bara att fråga... Lycka Till!! |
|
Jag gjorde ungefär som du beskrev. Lossade även hela det horisontella staget som delar den lilla och stora rutan. Det var ganska bökigt, men tillslut så gick det. Tackar för tipset! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.