AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.451

Rostärtare

bj
87
bjogum
540i -93
Fungerar rostätare bra?

Hur länge hålls rosten borta??
Har använt turtles rostätare och den fungerade faktiskt över förväntan! Det tar ett tag men rosten försvinner faktiskt. Har ännu inte hunnit prova hållbarheten men om du grundar och lackar så kan det nog hålla riktigt bra.

önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Den enda rostätare som funkar...är den där du skär bort skiten och ersätter med nytt material.
Allt annat är bortkastade pengar. Rost är rost och att förvandla det till något annat än rost,,,,,näää.
bj
87
bjogum
540i -93
Sail, som jag har fattat det så kan man använta te.x rostätare som omvandlar rosten till en hård yta med hjälp av en kemisk reaktion mellan rostet och medlet. Men frågan här hur länge rosten hålls botta.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Det låter jättebra, men som alla under medel så funkar det dåligt. Jag har testat lite för skojskull på en rostig plåt bit...det som var absolut bäst var zinkfärg, efter 1,5år så började rosten titta igenom färglagret.
Om du ska vara 100% säker så blästra området där du ska ha bort rostporerna! Om det är hål...tja då är det bara att ta fram svetsen :-(

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Nej, ni pratar inte om samma som jag. Jag pratar om rostÄTARE inte rostkonverterare. Den jag pratar om bokstavligen löser upp rosten och efterlämnar en plåtren yta. Proerna som tidigare hyste bostad åt rost är nu blanka och plåtrena. Det funkar faktiskt, hur otroligt det än låter! prova själva så får ni se. Det kräver dock ett par behandlingar, men det är idealiskt på svåråtkomliga ställen. Medel såsom "rustmaster" (också Turtle producerad) är däremot mindre bra..

önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87
bj
87
bjogum
540i -93
de är väll fosforsyran som fräter bort rosten i rortätaren.. ja har provat lite, märker inte så stor skillnad än, men de har börjat bli blåtrent på endel ställen.
bj
5
bjorn850
850i -94

Rostätare hjälper om man skrapar ,lägger på,skrapar,lägger på.

Man ska tänka på att torka bort rostätaren helt innan man målar.
bj
5
bjorn850
850i -94

Bör tilläggas att "Rostätare" funkar bäst när det är ytrost. (Annars får man slita mer)

Bläster är bäst för rost som har bitits fast hårt.
bj
87
bjogum
540i -93
bartteri syra funkar annas välldigt bra och snabbt
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Tar man bort rostätar medel med lacknafta eller liknande?Funderar att ta lite sånt medel i skarvar och annat där man inte kan slipa så lätt...eller så blir det väll att köpa bläster pistol hos biltema.

Mvh Ricke
Thinner, (syntetisk förtunnare mer exakt) använde jag.

önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.