|
|
|
|---|---|
|
Är det någon här som har lyckat med att få in ljudet (basen) ordentligt i en E36 coupé. Jag har nämligen ingen skidlucka och balken under hatthyllan gör det omöjligt att porta där igenom.. Hur skall man gå tillväga? Snälla hjälp mig.. /Fidde | |
|
Finns det inte någon som har lyckat porta in i en E36 coupé utan skidlucka? Jag behöver verkligen hjälp med detta.. /Fidde |
|
jeppe_L |
dra dom där högtalarna sitter nu...det gjorde jag på min sedan...då behöver du inte såga nåt.. |
|
Ja, det ska väl finnas små hål i hatthyllan, elelr under i plåten där. Det borde väl gå att sätta en port där. Jag har samma problem med min sedan 318. Det spelar som fan i bakluckan men inte i coupén. Men kolla om det inte finns några öppningar i plåten i bagaget som du kan köra en port igenom. Bäst vore nästan om man kan dra en port direkt från lådan upp i hatthyllan. Du kan även fråga i forumet på www.soundpressure.com där finns det kunniga grabbar ; ). |
|
|
Hinkas: Tack, jag skall maila dem och se vad de har att komma med... Ja det är ju sant som du säger att det bästa hade varit att porta genom hatthyllan men det sitter ju en balk ivägen där på coupen.... Skall se om de har några tips till mig.. |
|
| Jag har en liten portad baslåda med en DLS 10:a i min iS. Enligt DLS rekomendationer har jag vänt både högtalaren och porten fram mot baksätet och det låter mycket bra inne i cupen. Visst får man lite högre ljudtryck när man fäller fram baksätet, men den lilla förlusten är lätt att kompensera med lite mer effekt till basen. | |
|
Jag tycker ja har bra tryck in i coupen, har dock tagit ut mina bakre högtalare, innan ja gjorde det så dödade bagage ytrymmet min cerwin tolva som spelar som bara den nu. Jag är väldigt nöjd iaf. |
|
|
Att ta ur de bakre högtalarna är nog den bästa och enklaste lösningen. Att låta basarna spela ut i bagaget och dra portarna till lådan upp genom hatthyllan kan ge upphov till fasfel. Mvh Henrik |
|
|
Gabbe006: Hvilken DLS 10'er använder du? Och hur stor är lådan + längd på porten? Hilsen Rold (dansk) |
|
|
Jag körde med dubbla 12or i min förra bil, de spelade väldigt bra tycker jag :) ---------------------------- King of the road |
|
| Rold: Det är en MW110 (magnesiumserien). Lådan är på 22l och porten 3" längd 27cm. Allt enligt DLS rekommendationer för en "allround" låda i en sedan bil. | |
packe325 |
TJA jag har samma problem i min 325 coupe ,jag tror det bästa e att porta i bak högtalare .det e i alla fall vad jag ska göra .lycka till packe ///m |
|
jag hade en Kicker S12L7 (fyrkantig) bas, och den spelade MYCKET bättre och högre när den fick andas rakt genom skidluckan, jämfört med när skidluckan var stängd och originalhögtalarna i hatthyllan var borta. Så mitt råd är, far på skroten, köp baksäte med skidlucka. Att porta upp genom originalhålen i hatthyllan borde oxå ge bra resultat, och med DLS böjbara portar borde det inte vara några problem. fast hålet i plåten är lite mindre än 4"! /danne |
|
X. |
Hur har ni gjort som tagit bort bakhögtalarna? Kör ni bara med de främre nu eller? |
|
Hejsan! Jag har 2st kicker comp vr 10tum i reservhjulsbaljan. sluten låda på 50l.spelar väldigt tajt & högt om man nu vill det. kör dessa på ett zr260 steg bryggat i stereo |
|
plimpe |
hmm jag ser att det är fler som har problem med skidluckan.. jag har en bmw 323 cab 96 och undrar hur man kan öppna upp där skidluckan ska sitta, om nu hade haft en sådan, utan att såga sönder saker... någon som vet?? ända sättet att få in min bas i cupen |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.