|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en fråga till andra M3 e30 ägare: Hur vanligt är det att M3:orna ibland rasslar ifrån kamkedjan när bilen har stått i en speciell lutning? Vad jag har förstått så är det kedjespännarn som tappar tryck..3st m3:or som jag känner till vet jag kan rassla ibland, en annan gör det inte men på den så sitter det en spännare ifrån en M3 E36. Mvh Andreas | |
|
Hej! har oxå lite problem med det! Ibland kan bilen stå i en vecka och starta utan rassel men ibland händer det när bilen bara varit ifrån en kort stund! Får bli en M3 E36 spännare i framtiden! /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 "BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an" |
|
|
E46 spannare ska vara annu battre! Mr C |
|
|
Mr C... M3 E46? Min Bil: Länk |
|
|
var å hälsade på en polare för nåra veckor sen... då stod min bil på hans garage uppfart under tiden... den lutar rätt kraftigt och jag hade fronten på bilen "högst", då rasslade min bil som fan när jag startade den... men slutade efter typ en halvminut... hände alla gånger jag startade den i lutningen... typ 3 gånger... betyder det att min kedjespännare är frisk? eftersom den verkar spänna ut kedjan rätt fort... på en 30 sekunder ungefär!? kan även tillägga att annars står min bil ofta i liknande lutning med med fronten "lägst" då låter den aldrig konstigt... /Jonas |
|
|
azkikr: Det har inte ringt nån snubbe till dig och försökt tokpruta på m3:an? Min Bil: Länk |
|
|
Just det, M3 E46 spännare. Läste om det i senaste BMW Total. En suverän tidning föresten! Mr C |
|
Lasseman3 |
Utförlig beskrivning på hur bytet går till samt beskrivning av de olika spännarnas funktion ges på Gustave's M3 E30 hemsida: Länk Jag såg också i juli numret av Total BMW där det sa M3 E46...vat ej men kanske den också passar?! Mvh /Lasse |
WIKING |
Tjena Andreas! Jag hade samma problem med din gamla M3:a jag bytte till en orginal E30 sträckare då blev den tyst i ca 2 veckor en kom det tillbaka igen. Bytte då till en M3 E36 Sträckare sen har den varit knäpp tyst i kedjan. Sträckaren tar inte mer än ca 10 min att byta.Den har nr: 11311405081 + pg 07119963418. Lycka till. MWH UW |
|
m3_power: nope... men jag har ett bud på den... inget tokprut, men de e för lågt. /Jonas |
|
|
WIKING.... Kanon.. kommer du ihåg vad den kostar??? Min M3 E36: Länk |
|
WIKING |
Kommer ej ihåg , har för mig att den låg på 600-700:- Mwh UW |
|
WIKING.. Ok . ringer Bmw på måndag å kollar! Min M3 E36: Länk |
|
|
Wiking: Du har grpN stötdämpare på din va?? Hur funkar det med sänkningen du har? Varför körde du inte på knutstorp? mycke frågor från en nyfiken=) /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 "BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an" |
|
WIKING |
Fredrik. Jag sålde Grupp N Coiloverdämparna bak. Har just nu justerbara Gula Koni, byter till Bilstein Grupp N imorgon. Jag återkommer om hur den blir att köra med dom, Tobbe på NFS tror att den kan bli aningen Hård med min sänkning.Anledningen till att jag inte körde på Knutstorp är att jag har fått ett ganska kraftigt olje läckage från motorn. Men den skall helrenoveras till vintern och så skall Köhler se om han kan krama ut 40-50 hkr ur den , så nästa år så Jäklar skall det bli åka av på Knutstorp. / WIKING |
|
Wiking: Okej! Pratade nämligen med Tobbe och han sa att du handlat Bilsten GrpN av honom! Gillar dina fälgar=) (har själv också köpt sådana fast 4st 8") Är den polerade kanten orginal eller är det något du fått gjort? /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 "BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an" |
|
WIKING |
Fredrik. Jag har själv polerat kanten,jag har en gammal polermaskin stående i garaget./ WIKING |
Peter |
Wiking... vad har du för fjädrar till dina grupp-n bilstien's?.. själv kör jag med BMW motorports egna.. tänkte bara kolla vad du har.. funderar på att få min lite lägre...(men absolut inte mjukare) mvh Peter |
| WIKING: Är 11311405081 spännaren, och i så fall vad är 07119963418 för något. | |
WIKING |
11311405081 är spännaren och 07119963418 är packningen eller snarare en aluminium ring. KÖHLER 2,5 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.