|
|
|
|---|---|
|
Vad tror ni man kan pressa ut för maxhastighet ur en chiptrimmad 540iAT (ca.350HP), med borttagen hastighetsspärr? ...Har inte vågat prova ännu... H U M A N R A G E Länk | |
|
290 km/h roadZter |
|
|
Märkte du stor skillnad på bilen efter trimmningen, och vad kostade kalaset? Går och funderar i samma banor. Vad fick du förresten betala för toningen av rutorna? |
|
|
Dandelude: Vad har du gjort för att gå ifrån 286hk till 350hk? Det räcker ju knappast med chip? Är den bromsad eller är det bara uppskattade siffror? Mvh Patrik |
|
|
Knappast 290! Snarare 275. M5 e39 gör 296, och då är det +50hk,mycket lägre Cw-värde samt manuelt växlad. (snackar om riktig fart, inte mätarfart) //Marin |
|
|
Marin: 290 km/h på mätaren alltså... ;) roadZter |
|
|
Jag har kört farsans 740GL -88 210! enligt mätaren. Det är helt sant! :) 528-an gör inte 1km över 240 mätarfart. //M |
|
|
Tror ni verkligen inte mer än 275? Den är ju orginal BROMSAD till 250. Nu är ju spärren lyft och med betydligt mer tryck i prylarna... H U M A N R A G E Länk |
|
|
Dandelue: Try it and get back here with proof! =) roadZter |
|
|
OK då! It's a shitty job, but somebody's got to do it! H U M A N R A G E Länk |
|
| Har fått upp min BMW i 350 i nerförsbacke. | |
|
Såja! Nu börjar det likna nåt! Va det 518 eller Ferrarin?;) H U M A N R A G E Länk |
|
|
OK, dags att få tyst på er: Mach 0.2 ThePuc |
|
T_J |
Vill inte vara taskig eller så men 350hk med ett chip luftfilter och ett feritta avgassystem? ehh, vad drömde du sedan då? Kolla på Hartge 540 iofs e39 540 men dom borrar, andra kolvar, stakar, avgassytem osv för att få upp effekten till ca 350hk, skillnaden är kanske att du får bänknings resultat på just din bil när du har trimmat den där.. |
|
Jag ber härmed om ursäkt. Det visar sig att det "bara" rör sig om 320hk. Trodde man la ihop uträknade hästar vid tillägg av tex. ferrita sportsystem och filter... men de jobbar tydligen tillsammans för ett optimerat hk. antal. chi fick jag... H U M A N R A G E Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.